Eigenlijk moet je een IT-hero zijn om de ontwikkelingen in de informatietechnologie bij te kunnen benen. De keuzemogelijkheden in het IT-landschap nemen alleen maar toe. Hoe kom je tot strategisch verantwoorde keuzes vandaag de dag? Wij gidsen je graag. We trappen af met ons verhaal.

Ondernemingen die hun IT-omgeving zelf beheren, bedrijven topsport: het is een hele uitdaging om met een handvol specialisten alle kennis bij te houden. Dat is wel van belang met de snel veranderende IT-omgevingen bij organisaties in het achterhoofd. We zien namelijk dat veel bedrijven overstappen naar Software as a Service en pay-per-use-diensten. Het optuigen hiervan komt bovenop het beheren van de huidige, onderhoudsintensieve infrastructuur waar je specialisten voor nodig hebt. Juist zij zijn niet makkelijk te vinden.

Het verschil maken

Wij zijn ervan overtuigd dat een externe partij, die efficiënt werkt dankzij een gestandaardiseerde aanpak, in deze situatie het verschil kan maken. We werken met IT-heroes die door de wol zijn geverfd en dus minder snel voor verrassingen komen te staan. Het zijn tevens mensen die in hun manier van werken niet verblind worden door hun fascinatie voor nieuwe technologie en daardoor uit het oog verliezen wat klanten zoeken.

Wanneer de complexe beheertaken zijn uitbesteed, ontstaat er weer lucht bij organisaties. Zij kunnen hun aandacht richten op de genoemde transitie. Daarbij krijgen ze ondersteuning van ons als dat nodig is. Ook op het gebied van andere IT-vraagstukken. We zetten er met veel energie en enthousiasme onze tanden in. Zo zijn we een gids op het gebied van IT-omgevingen voor mkb-bedrijven, waarbij klanttevredenheid centraal staat.

Samen zoeken naar de juiste standaard

In die klanttevredenheid geloven we heilig. Samen met de klant vullen we in wat bij zijn of haar standaard van dienstverlening past. Zo zorgen we er samen voor dat we geweldige dienstverlening leveren. Onze kernwaarden competent, authentiek en transparant vormen daarvoor het fundament.

Een klant van ons zette ons jaren geleden op dit spoor. “Ontwerp, inrichting, configuratie, migratie: wat betreft technologie is alles momenteel goed geregeld”, merkte hij op. “Maar wat ik nog belangrijker vind, is dat mijn gebruikers tevreden blijven. Kunnen jullie dát in jullie dienstverlening borgen?” Dat is precies wat we doen. Wij zien dat de focus nu vaak ligt op techniek, migratie of het afronden van projecten. Na die afronding verslapt de aandacht. Het echte werk zit er toch op? Wij zijn overtuigd van het tegendeel: het begint dan pas.

Neem zo’n alledaags voorbeeld als een printer die uitgerekend op woensdag – de dag waarop alle pakbonnen worden geprint – niet werkt. Dat heeft grote gevolgen voor het betreffende bedrijf. Het is dus van cruciaal belang om te begrijpen hoe de klant zijn IT-middelen gebruikt en welke doelen deze technologie dient. Dit is een continu proces. De praktijk is immers weerbarstig. Een bedrijf wil werken met nieuwe applicaties, bijvoorbeeld. Of veranderende wetgeving vraagt om verbeterde beveiliging.

Bovenop de bal

Bij het verlenen van deze service is toegankelijke én vakkundige uitleg aan onze klanten essentieel. We zijn hierin proactief, zitten bovenop de bal. Bovendien hebben we een prikkel om de problemen direct bij de wortel aan te pakken: geen kassa die bij iedere vraag rinkelt, maar een fixed price. Onze klanten waarderen dat met het cijfer 9.4.

Kiezen uit technologieën

Het echte werk kun je overigens niet verzetten zonder goed IT-plan. Daarbij horen kritische vragen: wat is de workload van de organisatie? En: als een vijftig jaar oude applicatie nog steeds belangrijk is, moet je dan – met het oog op compatibiliteit – wel kiezen voor de cloud? De werkelijkheid is minder overzichtelijk geworden. Tien jaar geleden koos je voor een fysieke server. Nu kun je daar public cloud, private cloud en de hyperconverged-infrastructuur aan toevoegen. Sommige IT-bedrijven zijn zo gevormd door één technologie dat die keuzevrijheid ontbreekt. Bij ons kíes je voor de beste oplossing.