thyssenkrupp Veerhaven

thyssenkrupp Veerhaven

thyssenkrupp veerhaven

thyssenkrupp Veerhaven uit Brielle heeft gekozen voor de hyperconverged oplossing van HPE SimpliVity. Deze nieuwe generatie IT-oplossing zorgt voor een verlaging van de exploitatiekosten van ICT en tegelijkertijd voor een vereenvoudiging van het beheer op de omgeving. thyssenkrupp Veerhaven wil met HPE SimpliVity de kosten van (het beheer op) ICT verlagen zonder concessies te doen aan de kwaliteit van ICT-dienstverlening. Daarom heeft thyssenkrupp Veerhaven de opdracht gegund aan Lemontree uit Alphen aan den Rijn, die al 15 jaar naar tevredenheid het beheer doet op haar ICT omgeving. “Door inzet van HPE SimpliVity kunnen we de omgeving kwalitatief goed beheren tegen een lagere prijs dan voorheen. Naast de levering en implementatie van HPE SimpliVity hebben we groen licht gekregen om deze omgeving de komende vijf jaar te beheren” vertelt Tony Johnson van Lemontree. De komende tijd zal de traditionele server/storage omgeving worden gemigreerd en opgeleverd vanuit een datacenter, waar twee HPE SimpliVity systemen zullen worden geplaatst. Daarna zal deze omgeving in beheer worden genomen, naast de overige beheer- en supportdiensten die Lemontree levert bij thyssenkrupp Veerhaven.

 

Over thyssenkrupp Veerhaven

thyssenkrupp Veerhaven is in Europa één van de modernste en meest toonaangevende duwvaartrederijen in de droge bulksector. Het bedrijf uit Brielle vervoert dagelijks voor thyssenkrupp Steel Europe vanuit Rotterdam, Amsterdam en Antwerpen zo’n 60.000 tot 80.000 ton ertsen en kolen naar Duisburg: 24 uur per dag, 365 dagen per jaar. De vloot bestaat uit 7 duwboten, 1 havenduwboot, circa 100 duwlichters en 2 inspectieboten. Op kantoor en op de boten werken zo’n 185 mensen.

 

Over HPE SimpliVity

HPE SimpliVity, winnaar van ‘best converged infrastructure’ en 5-star rating CRN, maakt traditionele servers en opslag overbodig en maakt het beheer van de IT-omgeving efficiënter, waardoor significante besparingen gerealiseerd kunnen worden op aanschaf en exploitatie. HPE SimpliVity vereenvoudigt IT door alle benodigde server, netwerk- en storagefunctionaliteit te integreren in één device. Deze zogenoemde hyperconverged appliance maakt uitwijk en een betrouwbare back-up oplossing beschikbaar en betaalbaar voor ieder bedrijf. Door de integratie en data de-duplicatie wordt de totale prestatie van de omgeving aanzienlijk verbeterd en worden bestanden nooit dubbel opgeslagen. Beheren van de gehele omgeving kan gedaan worden vanaf één eenvoudig scherm.

 

Over Lemontree

Lemontree’s missie is “bedrijfskansen creëren door geweldig ICT” voor onze opdrachtgevers. Dit doen wij door informatie- en communicatietechnologie toegankelijk, betrouwbaar en betaalbaar te maken met een geweldige gebruikerservaring en “first class” support. Samen leggen wij, als echte partners, de weg af naar een zorgeloze, transparante ICT-omgeving en een samenwerking op basis van persoonlijke en hartelijke communicatie, respect en vertrouwen. Het resultaat van onze dienstverlening is rust in de organisatie en focus op de core business. Onze opdrachtgevers waarderen onze manier van werken met een 8,5 en omschrijven Lemontree op basis van 3 essentiële kernwaarden: competent, authentiek en transparant.

IGO Post

IGO Post

IGO-POST

Na een intensieve periode van testen heeft IGO Post eind 2014 Lemontree de opdracht gegund het platform van IGO Post te vernieuwen op basis van SimpliVity Omnicubes. Begin 2015 zijn de laatste servers in productie genomen en was de migratie, die voor een groot deel is uitgevoerd door de IT-beheerders van IGO Post zelf, compleet. Lemontree verleent IGO Post op dit moment nog diensten op basis van het zogenoemde platformbeheer waarbij Lemontree monitort en ondersteund, en complexe, weinig voorkomende taken zoals het updaten en upgraden van de SimpliVity Omnicubes en VMware omgeving uitvoert.

Over IGO Post

IGO-POST is met bijna 70 jaar ervaring een internationale speler en Europees marktleider op het gebied van bedrukte relatiegeschenken en promotionele artikelen. De productleverancier heeft een assortiment van ruim 1.500 artikelen. IGO-POST, gevestigd in Helmond, heeft ruim 350 medewerkers in dienst en kantoren in 13 landen.

Relaties bouwen en versterken doet IGO-POST door te geloven in de ‘The experience of giving!’. De organisatie wil wereldwijd marktleider worden. Hierbij horen de kernwaarden ‘betrouwbaarheid, eerlijk, attent en ambitieus’.