Nico Adriaans Stichting

Nico Adriaans Stichting

NAS IT rotterdam Onedesk mobile werkplek

Nico Adriaans Stichting: OneDesk Mobile als de opstap naar een digitaal vaardiger organisatie

 

Ieder mens heeft behoefte aan een veilige plek waar hij of zij zich thuis kan voelen. De meeste mensen vinden die plek in hun directe omgeving, bij hun partner, in het gezin of de familie, of binnen een ander sociaal netwerk. Helaas zijn er nog steeds mensen, zeker binnen de anonimiteit van de grote steden, die dit moeten ontberen. De Nico Adriaans Stichting (ofwel NAS) zet zich in om deze kwetsbare mensen een veilige haven in Rotterdam te bieden. Zij accepteert hen zoals ze zijn en laat hen niet los. Een deel van hen heeft diverse hulpverleningstrajecten doorlopen zonder dat het ergens toe leidde. Dit frustreert en maakt machteloos, waardoor gedragsproblemen toenemen. Dit wordt ook wel de “entry-exit paradox” genoemd: het gedrag dat ertoe leidt dat je ergens recht op hebt en vaak tegelijkertijd tot gevolg heeft dat je van die diensten wordt uitgesloten. Met de aanpak en benadering van de NAS wordt die vicieuze cirkel doorbroken.

Bij de Nico Adriaans Stichting is betrouwbare en veilige informatievoorziening een vereiste om hun mooie werk te kunnen doen. Het werken met kwetsbare personen vraagt om betrouwbare en actuele informatie en tegelijkertijd moet de privacy en informatiebeveiliging bijzonder goed geregeld zijn. Omdat veel mensen binnen de organisatie niet bedreven zijn in het gebruik van ICT-middelen werd Lemontree gevraagd een gebruikersvriendelijke werkplek te ontwikkelen waarmee iedereen eenvoudig en eenduidig uit de voeten kan. Een digitale omgeving waarin mensen prettig kunnen werken, samenwerken en op de hoogte gehouden kunnen worden van nieuws uit de Stichting.

Aurora Weber is projectleider bij de stichting in Rotterdam. “We zijn in een periode van dertien jaar gegroeid van ongeveer veertig naar meer dan honderdveertig medewerkers. Inmiddels bestaat onze organisatie uit vier afdelingen: a. dag- en nachtopvang, b. beschermd wonen, c. ambulante woonbegeleiding & maatschappelijk werk, en d. activering & dagbesteding. De groep mensen aan wie we ondersteuning bieden is heel breed: van mensen die langdurig worstelen met een drugsverslaving voor wie afkicken geen optie meer is tot werkende mensen die na een echtscheiding geen huurwoning konden vinden en daardoor in de problemen zijn geraakt, van een bed, bad en brood voorziening voor uitgeprocedeerde asielzoekers tot aan dagbesteding voor mensen met een justitiële achtergrond”, vertelt Aurora.

Dit betekent dat het werk van de 140+ medewerkers heel divers is en er aan verschillende behoeften voldaan moet worden. Zo hebben alle kantoormedewerkers in ondersteunende functies een eigen werkplek op het hoofdkantoor en alle ambulante woonbegeleiders een laptop. Maar de meeste andere zorgverleners gebruiken helemaal geen computer of werken op een gedeelde computer die ergens in een kantoortje staat. Weber: “De kern in onze begeleiding is dat we proberen aan te sluiten bij de persoonlijke en vaak complexe leefwereld van onze cliënten. Waar andere zorgorganisaties vanuit een medisch dossier werken, draait het bij ons veel meer om persoonlijk contact maken. Dat maakt dat veel van onze medewerkers weinig affiniteit hebben met ICT.”

 

Gebruiksvriendelijk portaal

Toch zag Weber wel het nut in van betere digitale ondersteuning van NAS, niet alleen op kantoor maar ook in de zorgverlening. Ze startte een strenge selectieprocedure met als doel een leverancier te vinden die past bij de stichting en hen kan ondersteunen met ICT. Lemontree kwam als beste uit de selectie omdat het bedrijf een goed beveiligde en eenvoudig te gebruiken werkplek kan aanbieden voor goede doelen en zorginstellingen. “Voorheen betaalden we ons blauw aan licenties. Maar Lemontree wist dat er speciale tarieven zijn voor zorgorganisaties voor gebruik van Microsoft 365. Door daar gebruik van te maken, zijn we heel wat goedkoper uit.”
De nieuwe werkplekken hebben Microsoft Office 365 als basis. Daar omheen is een gebruiksvriendelijk portaal gecreëerd waarin medewerkers alles kunnen vinden wat ze nodig hebben om hun werk te doen. Bovenaan staan de nieuwsberichten van de stichting, waardoor medewerkers altijd op de hoogte zijn van actualiteiten en ontwikkelingen. In het onderdeel Weten & Regelen vinden ze allerhande informatie over het werken bij de stichting. In de widget ICT wordt alle informatie over de digitale werkplek uiteengezet. Via de portal kunnen ook de eigen handboeken over kwalitatief goede zorg erop worden nageslagen. En daarnaast biedt het toegang tot de applicaties die binnen NAS worden gebruikt. En heel belangrijk, de werkplekken worden voorzien van allerlei maatregelen, waardoor privacy en security aan hoge standaarden voldoen, waaronder de AVG/GDPR wetgeving.

Live tijdens de corona lockdown

De werkplekomgeving van de Nico Adriaans Stichting is opgeleverd op 16 maart 2020, de dag van dat Nederland in lockdown ging vanwege Covid-19. Weber had een trainingsprogramma opgesteld om medewerkers vertrouwd te maken met de nieuwe omgeving, maar die training kon vanwege de lockdown niet doorgaan. Voor de kantoormedewerkers was dat niet zo’n punt. “Zij zijn gewend om met computers om te gaan. Voor hen was het een uitkomst dat we live waren, omdat ze met OneDesk Mobile eenvoudig en heel veilig kunnen thuiswerken. Met de nieuwe laptops is dat al helemaal geen probleem meer, ze kunnen vanaf iedere plek met internettoegang inloggen op hun Nico Adriaans Portaal, waar ze alles overzichtelijk terugvinden. We onderhouden nu contact via Teams. Medewerkers hielpen elkaar om vertrouwd te raken met de nieuwe functionaliteiten. Dat lukte ook zonder training boven verwachting.”

Voor de zorgverleners lag dat anders. “De meesten zijn helemaal niet gewend om met een computer te werken. Gelukkig heeft NAS naast hele ervaren krachten ook jonge medewerkers in dienst die wél gewend zijn om met digitale tools om te gaan. “Zij hebben hun oudere collega’s fantastisch geholpen. Daardoor kunnen zij de registraties die ze verplicht zijn uit te voeren nu gewoon doen.”

 

Blij met de oplossing

De balans opmakend is Weber blij met OneDesk Mobile. “Voorheen kon je inloggen met iedere computer die je maar wilde, dat is niet altijd even veilig. Nu werken mensen op een door ons uitgegeven laptop die eerst moet worden herkend en erkend voordat je toegang krijgt. Dat is een enorme vooruitgang. Ook hebben we veel handige functionaliteit gekregen, zoals vergaderen via Teams en de nieuwsvoorziening in de portal, zodat niet iedereen nieuws gaat rondmailen aan de meer dan 140 medewerkers.”

Qua gebruikersadoptie moet er nog wel wat gebeuren. “We kunnen de balans nu nog niet zo goed opmaken. Er moeten nog enkele dingen worden aangepast en medewerkers moeten de werkplek echt nog beter leren kennen en gebruiken. Daar zullen we onze focus de komende periode op richten.”

HBK

HBK

HBK leiden ICT

OneDesk Mobile helpt HBK om sneller en veiliger thuis te werken en verbindt collega’s

 

HBK is een persoonlijk en gedreven fiscalisten- en accountantkantoor waar ongeveer 25 adviseurs hun klanten helpen om meer uit hun fiscale en financiële situatie te halen. Voor het bedrijf uit Leiderdorp is informatiebeveiliging en veilig kunnen werken vanuit verschillende locaties, naast de snelheid van de werkplek en applicaties, erg belangrijk. Daarom wilde HBK een moderne werkplek als alternatief voor hun steeds trager wordende RDS omgeving. Een werkplek die vanaf verschillende locaties eenvoudig en eenduidig werkt en toch de hoogste eisen stelt aan privacy en securityrichtlijnen.

 

HBK beschikte over een zogenaamde Remote Desktop infrastructuur via lokale servers op kantoor. Vanwege het steeds trager worden van deze oplossing en de blijvende behoefte om informatie van klanten zeer goed te beveiligen, ging het bedrijf op zoek naar een passende oplossing. Thijs Hemmes, fiscalist en medeoprichter vertelt: “Ik ben een echte digibeet en voor mij is het belangrijk dat ICT gewoon snel werkt en gegarandeerd veilig is. Ik was al langer in gesprek met Lemontree en had een goed gevoel bij het bedrijf en de personen die daar werken”.

 

HBk-directie

Om tegemoet te komen aan de eisen en wensen van HBK adviseerde Lemontree OneDesk Mobile: de moderne werkplek op basis van Microsoft 365. Deze werkplek wordt door verschillende aanvullende oplossingen – zoals onder andere monitoring en blokkade van uitgaande connectiviteit bij onverhoopt opstarten malware, antivirus, antispam en cloud-to-cloud backup – extra beveiligd. Daarmee is OneDesk Mobile “by design” voorzien van alle technische maatregelen om te voldoen aan de AVG/GDPR wetgeving.

 

En heel belangrijk de werkplekken hebben een ‘startportaal’ waarin alle medewerkers altijd eenvoudig en eenduidig via een vertrouwde portal bij hun werkactiviteiten komen. Hier kunnen ze ook het laatste nieuws lezen en met elkaar communiceren. Met deze portal blijven ze in verbinding met elkaar, kunnen ze snel hun activiteiten en applicaties overzien en kan op basis van bedrijfswensen veel handige informatie worden weergegeven.

 

“Halverwege 2020 zijn we overgegaan naar OneDesk Mobile. Eigenlijk toevallig tijdens Covid, maar dat was wel een zeer geschikte periode om over te gaan op deze nieuwe oplossing. Iedereen kan daarmee beter, veiliger en sneller thuiswerken. En heel essentieel, we kunnen nu volledig gebruik maken van videobellen en heel veel handige functies om samen te werken op afstand. Ook is het nu veel gemakkelijker om applicaties, informatie en belangrijke activiteiten terug te vinden en we kunnen gewoon weer video en zwaardere content op de werkplek bekijken. De implementatie ging soepel vertelt Hemmes met een glimlach: “Ik ben op vakantie gegaan terwijl onze mensen en Lemontree zich bogen over het omzetten van de omgeving en de migratie van de data. Maar ik heb alleen maar positieve geluiden gehoord. En door een Covid-proof training is iedereen duidelijk geïnstrueerd hoe de nieuwe omgeving werkt”.

Over HBK

Vijfentwintig adviseurs met een missie. Persoonlijk en gedreven. Betrouwbaar en scherp. Vlijmscherp. Bij HBK weten ze dat op fiscaal gebied veel kansen onbenut blijven. Kansen om fiscale en financiële situaties te optimaliseren en risico’s te minimaliseren. Of het nu gaat om administratie, belastingen, personeel, salarissen, recht of pensioenvraagstukken, HBK kent de regels en wetten en beschikt over de kennis en ervaring, zowel nationaal als internationaal. HBK is meer dan een accountant of fiscalist. De adviseurs ondersteunen en adviseren zodat klanten het beste uit hun onderneming kunnen halen. Door anders naar de situatie te kijken. Verder te kijken dan alleen naar de belastingdruk. Geen kans te missen en te zien wat anderen niet zien.

Stichting ALS Nederland

Stichting ALS Nederland

ALS Nederland verhoogt efficiency met moderne werkplekconcept OneDesk Mobile

Als je als fondsenwerver zoveel mogelijk geld wilt kunnen investeren in wetenschappelijk onderzoek, dan is het belangrijk dat je je eigen operationele kosten zo laag mogelijk houdt. Vandaar dat Stichting ALS Nederland de bestaande onoverzichtelijke werkplek verving door een gebruiksvriendelijke werkomgeving waar medewerkers heel snel alle informatie vinden zie ze nodig hebben.

Iedereen kent Stichting ALS Nederland door de opvallende fondsenwerfacties, zoals de Tour du ALS en de Amsterdam City Swim. Het geld dat ze ophalen zetten ze zo effectief mogelijk in voor wetenschappelijk onderzoek naar oorzaken en hopelijk ooit genezing van ALS. Minder bekend is dat Stichting ALS Nederland zich ook bezighoudt met het verbeteren van de levenskwaliteit en zorg voor ALS patiënten en de patiëntenvereniging ondersteunt in het onderhouden van contact met ALS-patiënten, naasten en nabestaanden via een communicatieplatform.

“We hoeven gewoon minder lang te zoeken naar informatie, alles is onder handbereik. Dat is een verademing.” Tom Bos

 

Efficiënt werken is topprioriteit

Tom Bos is bestuurder bij de 16 vaste medewerkers en honderden vrijwilligers tellende stichting. Hij vertelt: “In onze organisatie is de drang om zo weinig mogelijk geld uit te geven aan onze eigen operatie altijd voelbaar. Dat betekent dat we een lange afschrijvingstermijn hanteren voor investeringen. Op een gegeven moment moet je echter wel eens zaken vervangen. Helemaal als dat zaken zijn die efficiencyverhoging in de weg staan.” Hij doelt op de ICT-werkplek.

“We hadden een versnipperde omgeving. Informatie kon op allerlei plekken staan. Dat betekende dat medewerkers soms lang moesten zoeken voordat ze vonden wat ze nodig hadden. Daarnaast gingen we steeds vaker thuiswerken, en dat wil je op een veilige manier doen. Onze vaste ICT-partner Lemontree ging daarom op een gegeven moment met ons om tafel om te bespreken hoe we onze efficiency en veiligheid konden verhogen, zonder dat meteen de kosten ook heel veel hoger zouden worden.”

Snel informatie vinden via Weten & Regelen

De keus viel op Lemontree OneDesk Mobile, een portal die is gebaseerd op een samengestelde oplossing van onder andere Microsoft 365 en de Synigo Pulse werkplek portal. In de portal wordt alle functionaliteit uit Microsoft Office 365 gecombineerd met snelle toegang tot applicaties, notificaties, nieuws en het onderdeel Weten & Regelen.

“Het is heel overzichtelijk gerubriceerd, zodat je heel snel vindt wat je zoekt.” Tom Bos

 

Bos zegt: “We noemen het hier intern ook wel het tegeltjesproject omdat midden in het nieuwe scherm de tegels staan die je toegang geven tot veelgebruikte applicaties en functionaliteit uit Office 365.” Daar omheen staan snelkoppelingen naar veelbezochte websites of veelgebruikte mappen in SharePoint, de laatste Twitter-berichten en notificaties (to do-taken uit andere applicaties zoals het aantal ongelezen e-mailberichten). Een deel van deze tegels en snelkoppelingen is voor iedere medewerker verplicht, een deel kunnen medewerkers naar eigen inzicht inrichten.

Screenshot van Weten & Regelen, knowledge base

Bos is het meest blij met het tegeltje Weten & Regelen. “Hierin staat alle informatie die je nodig hebt om je werk goed te doen, van handboeken en protocollen tot huisstijl en HR-informatie. Het is heel overzichtelijk gerubriceerd, zodat je heel snel vindt wat je zoekt. Ik denk dat de meeste medewerkers hier de grootste tijdsbesparing mee boeken.”

Langzaam uitbouwen

Stichting ALS Nederland heeft niet heel veel tijd geïnvesteerd in het opzetten van Weten & Regelen. “Nee hoor, de meeste informatie hadden we zo voorhanden, alleen stond het voorheen overal en nergens. We hebben gewoon de informatie die we al hadden op een nieuwe manier toegankelijk gemaakt met het idee: als iemand een vraag heeft waar hij het antwoord niet op kan vinden, dan voegen we op dat moment die informatie wel toe of we maken het beter vindbaar. Want dat is het prettige van zowel Weten & Regelen als de portal als geheel: het hoeft niet op dag 1 helemaal perfect te zijn. Je kunt gewoon in de loop der tijd dingen toevoegen of veranderen. Je kunt dus heel agile steeds verder verbeteren.”

 

Flexibiliteit voor medewerkers en organisatie

Een belangrijk pluspunt vindt Bos de flexibiliteit. “We wilden geen oplossing waarbij onze processen of onze medewerkers in een keurslijf zitten. De wereld om ons heen verandert voortdurend, en dus ook onze organisatie.

We wilden graag een toekomstbestendige oplossing die mee kan veranderen met het werk dat we doen. Maar ook een werkplek die zich aanpast aan de medewerker in plaats van andersom.” Dat is goed gelukt, vindt hij. “Medewerkers hebben veel vrijheid om de portal naar eigen wens in te richten en hun eigen snelkoppelingen te maken.”

Ook security was een aandachtspunt. “We werken natuurlijk met uiterst privacygevoelige informatie. Persoonsgegevens van donateurs en patiënten. Je wilt echt niet dat dat op straat komt te liggen. Ook daarom hebben we gekozen voor OneDesk Mobile. Standaard worden alle technische maatregelen geïmplementeerd die nodig zijn om AVG-proof te kunnen werken. Dat zijn bijvoorbeeld two factor-authenticatie, versleuteling van harde schijven, mobile device management en backup.”

Soepele livegang

In januari ging de portal live. Na korte instructiesessies van een halfuur konden de medewerkers aan de slag. Bos: “Drie dagen lang hebben hier nog medewerkers van Lemontree rondgelopen ter ondersteuning, maar we hebben niet veel hulp nodig gehad. Het wijst zich vanzelf. Sommige medewerkers moesten wel even wennen dat ze geen Verkenner meer hebben, maar na een paar dagen weet je niet beter.”

Het belangrijkste doel – efficiënter werken – wordt door iedereen behaald. “We hoeven gewoon minder lang te zoeken naar informatie, alles is onder handbereik. Dat is een verademing”, vindt Bos.

De meeste medewerkers werken op een laptop. Een groot voordeel toen ze tijdens de lock-down moesten thuiswerken. Maar ook toen het kantoor weer zachtjesaan opengesteld kon worden. “Nu we met minder mensen in een ruimte mogen zitten, kun je met je laptop zelf een plekje zoeken waar je op anderhalve meter afstand zit”, zegt Bos.

Werk vanuit een helder doel

Hij adviseert andere organisaties die een werkplekvervanging overwegen om eerst voor jezelf helder te maken wat je primaire doel is. “Want alleen als je dat doel goed voor ogen hebt, kun je keuzes maken.”

Natuurlijk wil je altijd meer dan je financiën of de beschikbare tijd voor het project toelaten, maar ook dat is geen punt als je kiest voor een flexibel concept, zegt hij.

“Je kunt met een omgeving als Lemontree OneDesk Mobile klein beginnen en het later uitbouwen. Je hoeft het niet in één keer volledig goed neer te zetten. Begin met je voornaamste doelstelling – bij ons was dat efficiencyverbetering – en bouw daarna uit.”

Tot slot wijst hij op het belang van goede begeleiding tijdens de livegang. “Want hoe simpel de nieuwe portal er ook uit ziet, het betekent wel een nieuwe manier van werken. Die vraagt gewenning. Zorg dat er de eerste dagen begeleiding aanwezig is aan wie medewerkers vragen kunnen stellen en die hen voorziet van praktische tips. Zo bereik je je doelstellingen nog sneller.”

“Het hoeft niet op dag 1 helemaal perfect te zijn. Je kunt gewoon in de loop der tijd dingen toevoegen of veranderen.” Tom Bos

 

OneDesk Mobile Charity

Stichting ALS heeft voor OneDesk Mobile Charity van Lemontree gekozen. Met OneDesk Mobile Charity hebben de medewerkers van Stichting ALS de beschikking over een volledig ingerichte cloud werkplek tegen een zeer aantrekkelijke prijs per maand. Deze werkplek is eenvoudig te gebruiken en omvat de IT-werkplek alsmede vaste en mobiele telefonie. Op de werkplek kunnen de medewerkers via een gebruikersvriendelijk dashboard bij alle applicaties en bestanden van Stichting ALS. Deze werkplek is gebaseerd op Microsoft Office 365. Tevens is vaste en mobiele telefonie gekoppeld aan de werkplekken waardoor de medewerkers, ongeacht locatie, goed bereikbaar zijn en slim gebruik kunnen maken van telefonie vanaf de werkplek. Ook antivirus, monitoring van de werkplek en updates van besturingssysteem en applicaties is in de werkplek opgenomen.

Medewerkers van Stichting ALS kunnen overal veilig en betrouwbaar werken en zijn niet meer gebonden aan kantoor of aan lastige oplossingen met VPN en RDP. Ook ondersteunt Lemontree Stichting ALS bij het beheer van infrastructurele zaken als switches en firewalls.

 

Over Stichting ALS

Stichting ALS is opgericht speciaal om mensen met de ziekte Amyotrofische Laterale Sclerose te helpen. Deze ziekte is een van de meest ernstige en invaliderende aandoeningen van het zenuwstelstel. Hoewel er wereldwijd onderzoek wordt gedaan naar de ziekte, is de oorzaak tot op heden onbekend. De stichting is ervan overtuigd dat met focus en samenwerking er betere oplossingen kunnen komen voor patiënten nu en in de toekomst. Speerpunten hierbij zijn om het lijden door de ziekte te stoppen, meer bekendheid te creëren voor de ziekte en een oplossing te vinden voor de ziekte. Stichting ALS is gevestigd in Den Haag.

 

Over ALS

ALS is een dodelijke zenuwspierziekte, waarvan de oorzaak onbekend is. Ook is er nog geen medicijn of aanpak om deze ziekte te vertragen of te verhelpen. In Nederland leiden ongeveer 1500 mensen aan deze ziekte. Hier komen jaarlijks ongeveer 500 nieuwe gevallen bij en sterven ongeveer 500 patiënten. Na de eerste symptomen is de levensverwachting ongeveer drie tot vijf jaar.

Stichting ALS Nederland bekostigt wetenschappelijk onderzoek, welke gedaan wordt bij het AMC en UMC. Samen vormen zij het ALS centrum, een belangrijke speler voor Stichting ALS Nederland. Uniek is ProjectMine, waarin DNA van ALS patiënten wordt vergeleken met niet ALS-ers. Men hoopt op deze manier verschillen te vinden in het DNA, waarmee een mogelijke behandeling of medicijn mogelijk wordt gemaakt.

 

Het doel van de stichting: het vinden van de oorzaak en daardoor ook mogelijke toekomstige behandeling van ALS en het stimuleren van verbeteringen in zorg en kwaliteit van leven voor de huidige ALS patienten.

 

Naast wetenschappelijk onderzoek wil Stichting ALS Nederland patiënten en hun direct liefhebbenden steunen in de tijd die zij nog hebben. Zo is er bijvoorbeeld ‘Stichting ALS op de weg’, welke helpt bij voorzieningen voor patienten om te voorkomen dat mensen hun bed, fiets of rolstoel krijgen op de begrafenis. Vaak worden deze voorzieningen via officiële instanties zo vertraagd geregeld dat het niet eens meer nodig is. ‘Stichting ALS op de weg’ zorgt dan ook adequaat voor voorzieningen, waardoor de patiënten snel en gericht worden geholpen.

 

Internationaal sterk tegen Amyotrofische Laterale Sclerose

Naast het nationale werk, werkt Stichting ALS Nederland internationaal nauw samen met de stichtingen in alle landen om onderzoeksresultaten en kennis uit te wisselen. Stichting ALS Nederland zit in het bestuur van deze internationale samenwerking en heeft hier een prominente rol. Eén keer per jaar wordt een groot congres georganiseerd waarin de landen hun voortgang en ideeën presenteren. Alles met één doel: een oplossing vinden voor deze dodelijke spierziekte.

 

ALS campagnes

Om al dit onderzoek en internationale samenwerkingen te bekostigen is natuurlijk veel geld nodig. Om die reden worden er veel activiteiten, campagnes en bijzondere evenementen georganiseerd. Enkele die je ongetwijfeld kent zijn:

  • Amsterdam City swim
  • Tour du ALS
  • Ice Bucket challenge
  • Swim for Tim
  • Crawford beachvolleybal toernooi
  • Rainbowrun
  • Glazenhuis Gramsbergen
  • ALS lenteloop
  • Holland4ALS
Stichting Kessler

Stichting Kessler

Al meer dan honderd jaar is met veel liefde en compassie gewerkt bij de Kessler Stichting en hebben zich vele duizenden mensen gemeld voor hulp, opvang, begeleiding, zorg of advies. We vangen mensen op die opvang en/of zorg en begeleiding nodig hebben. We ondersteunen hen methodisch op de weg (terug) naar een zinvol bestaan en begeleiden ook in de thuissituatie. De Kessler Stichting is een innoverende organisatie, die cliënten hartelijk en onvoorwaardelijk accepteert en hen professionele ondersteuning biedt. De ervaring leert dat veel mensen in staat zijn om een deel van hun zelfstandigheid te herwinnen wanneer hierbij de juiste ondersteuning wordt geboden. Samen met de cliënt zoeken naar de meest geschikte oplossing voor zijn/haar situatie, is dan ook het uitgangspunt voor onze methodische begeleiding, competentiegericht begeleiden.

Kernwaarden
Menselijk, professioneel en integer zijn de drijvende krachten achter ons handelen. Deze drie kernwoorden vatten de volgende waarden samen: duidelijk, professioneel, creatief, behulpzaam, gastvrij, open, meelevend, toegewijd, samenwerkend en betrouwbaar. Ze vormen de ‘persoonlijkheid’ van de Kessler Stichting.

Lemontree is trots dat we onze OneDesk Mobile werkplek mogen leveren en de ICT-omgegving mogen beheren..

Fundis – OneDesk Mobile

Fundis – OneDesk Mobile

Lemontree, ICT dienstverlener gespecialiseerd in Cloud toepassingen, is een samenwerking aangegaan met netwerkorganisatie Fundis. Lemontree levert 11 ondernemingen die aangesloten zijn bij Fundis een toegankelijk werkplekconcept onder de naam OneDesk Mobile. Ruim 1300 medewerkers hebben nu altijd en overal de beschikking over voor hen relevante werkapplicaties.

In het OneDesk Mobile concept van Lemontree is Microsoft Office 365 geïntegreerd en eenvoudig toegankelijk gemaakt via een gebruikersvriendelijk dashboard. Voor het beschikbaar stellen van bedrijfsapplicaties wordt gebruik gemaakt van Microsoft Azure. Lemontree is voor de 11 Fundis ondernemingen verantwoordelijk voor het beheer van de Azure cloud backend omgeving. En draagt samen met partner Southernhill zorg voor de implementatie en het beheer van de lokale bekabelde en draadloze netwerkinfrastructuur.

“Niet alle 11 ondernemingen van Fundis hebben dezelfde ICT-structuur en inrichting, zegt Saskia Otten, manager backoffice bij Fundis Services. Omdat ICT voor Fundis missie-kritisch is, zochten we naar een concept met een zeer hoge betrouwbaarheid, focus op productiviteit van de medewerker en een eenvoudig te gebruiken werkplek. Het OneDesk Mobile concept van Lemontree biedt Fundis medewerkers een gebruikersvriendelijke werkplek die altijd en overal toegankelijk is vanaf meerdere devices”, aldus Otten. Voor elk van de 11 ondernemingen van Fundis is de online werkplek op maat gesneden. Dit betekent dat medewerkers alleen de applicaties zien die ze nodig hebben. Via een overzichtelijke tegelpagina kunnen medewerkers heel gemakkelijk de voor hen benodigde applicaties aanklikken en gebruiken.

Desgewenst kan vaste en mobiele telefonie aan de werkplek worden gekoppeld. Medewerkers kunnen via één telefoonnummer overal bereikbaar zijn en beschikken over alle telefoniefunctionaliteiten die men op kantoor gewend is. Het Lemontree concept biedt ook de mogelijkheid voor telefonie en conferencing via de PC of via andere devices.

Over Fundis

Als netwerkorganisatie speelt Fundis flexibel in op de steeds veranderende (zorg)vraag. Fundis werkt continu aan het uitbreiden, up-to-date houden dan wel het verbeteren van het zorg- en dienstenaanbod en de bedrijfsvoering. Dit doet Fundis niet alleen. Met bestaande bedrijven binnen de Fundis groep, door nieuwe bedrijven toe te voegen aan de groep of door intensief samen te werken met partners buiten de groep.  Van thuiszorg tot persoonlijke alarmering, van welzijn tot diëtetiek en van verpleeghuiszorg tot huishoudelijke hulp. Fundis ontwikkelt, faciliteert en realiseert vernieuwing van de zorg. Alles met het doel om hoogwaardige zorg en diensten te leveren voor gezondheid en welbevinden aan kwetsbare ouderen en chronisch zieken.

Over Lemontree

Lemontree biedt duidelijke ICT-diensten met snelle ondersteuning. Van een ICT-Masterplan tot dagelijkse hulp met complete dienstverlening. Onze klanten hebben behoefte aan kwalitatieve diensten die betaalbaar zijn. Samen met hen leggen wij, in een hechte relatie, de weg af naar een onbezorgde ICT-omgeving en een samenwerking op basis van persoonlijke en hartelijke communicatie, respect en vertrouwen. Het resultaat is rust in de organisatie en focus op de organisatiedoelstellingen.

 

van links naar rechts: Edwin Reinhoudt (Project Lead Decentralization Back Office bij Fundis), Saskia Otten (Manager Backoffice Fundis Services), Tony Johnson (CEO Lemontree), Ton van Dorp (manager Backoffice Welthuis)

van links naar rechts: Edwin Reinhoudt (Project Lead Decentralization Back Office bij Fundis), Saskia Otten (Manager Backoffice Fundis Services), Tony Johnson (CEO Lemontree), Ton van Dorp (manager Backoffice Welthuis)