Fundis – Netwerkinfrastructuur

Fundis – Netwerkinfrastructuur

18 zorglocaties en hoofdkantoor van Fundis voorzien van betrouwbare netwerkinfrastructuur

 

Voor 18 zorglocaties en het hoofdkantoor van Fundis is er in recordtempo een compleet nieuwe netwerkinfrastructuur gerealiseerd. Dit nieuwe netwerk biedt alle bewoners en gasten toegang tot het gebruik van Wi-Fi en alle medewerkers een betrouwbaar en veilig netwerk ter ondersteuning van alle zorgapplicaties zodat de beste zorg geboden kan worden. Om dit betrouwbare en multifunctionele netwerk te kunnen realiseren is er gebruik gemaakt van de Ruckus Smart Wi-Fi apparatuur in combinatie met de LAN apparatuur van Brocade. Op deze wijze is er invulling gegeven aan een state-of-the art oplossing welke voorziet in de optimale connectiviteitsbehoefte van Fundis.

Fundis in beeld

FUNDIS

Als netwerkorganisatie speelt Fundis flexibel in op de steeds veranderende (zorg)vraag. Fundis werkt continu aan het uitbreiden, up-to-date houden dan wel het verbeteren van het zorg- en dienstenaanbod en de bedrijfsvoering.

 

UITDAGINGEN

  • 19 locaties voorzien van goed werkend netwerk binnen een zeer korte installatieperiode
  • Volledige dekking bieden
  • Betrouwbaar en toekomstgerichte LAN en WLAN omgeving
  • Korte implementatietijd, de daadwerkelijke implementatie (van meting tot oplevering) van alle vestigingen diende plaats te vinden binnen twee maanden
  • Installatie in een bedrijfskritische omgeving waarbij de downtijd minimaal moest zijn

OPLOSSING

  • De kennis en kunde van SouthernHill en Lemontree
  • Ruckus Wireless oplossingen met hun gepattenteerde BeamFlex en ChannelFly technologie
  • Brocade Systems
  • De combinatie van de producten van Ruckus Wireless en Brocade

De aanleiding

 

Wegens het einde van het lopende contract met de leverancier van de (draadloze) netwerkdiensten, was voor Fundis eind 2015 de tijd aangebroken om zich te oriënteren op een oplossing voor een nieuwe infrastructuur bestaande uit LAN, Wi-Fi en firewall voorzieningen. De wens bestond daarbij om qua betrouwbaarheid een significante stap vooruit te zetten. Fundis heeft Lemontree gevraagd hier ondersteuning in te bieden en een advies uit brengen ten aanzien van de meest geschikte technologische oplossingen. Naar aanleiding hiervan heeft Lemontree onderzoek gedaan waarbij er initieel drie technologieën als mogelijke oplossing zijn aangemerkt. Na uitgebreid onderzoek naar de verschillende technische oplossingen en beoordeling van de technische en functionele eisen, is Ruckus Wireless als gewenste oplossing geselecteerd.

De uitdaging

 

Fundis was op zoek naar een toekomstbestendige oplossing die de komende jaren in alle netwerkbehoeftes kon voorzien, een hoge kwaliteit en betrouwbaarheid bood en voor 1 juni 2016 geïmplementeerd kon worden. Bijkomende uitdaging was het feit dat er gewerkt moest worden met een beperkt budget, gezien de huidige moeilijke marktomstandigheden in de zorg.

Het was dan ook belangrijk dat er niet alleen de juiste technologie gevonden kon worden, maar ook de juiste partner voor het plaatsen en in werking stellen van de apparatuur. Aangezien de expertise van Lemontree op andere gebieden ligt, is SouthernHill, na verkennende gesprekken tussen de drie partijen, door Fundis als partner hiervoor geselecteerd.

‘Er is bij dit project niet gekozen voor het leveren van een technologie, maar het leveren van een volledige oplossing en dit bieden Lemontree en SouthernHill’ vertelt Edwin Reinhoudt, associate bij Verdonck, Klooster en Associates en projectleider bij Fundis.

Bijkomende uitdaging was het feit dat de onderbrekingen van het netwerk zo kort mogelijk moesten zijn en dat er te allen tijde een werkende omgeving achtergelaten moest worden, terwijl binnen Fundis over de verschillende locaties ook nog de clouddiensten door Lemontree werden uitgerold. Hoewel Fundis voorzieningen heeft getroffen voor het geval het netwerk tijdelijk niet beschikbaar is, was het desondanks essentieel dat de onderbrekingen zo kort mogelijk waren om de gevolgen voor de zorgdienstverlening tot een minimum te beperken.

De oplossing 

 

Belangrijk acceptatiecriterium voor de nieuwe oplossing was de kwaliteit van de dekking van het Wi-Fi netwerk. Wegvallen van dekking, traag worden van het Wi-Fi netwerk zonder dat er sprake is van een te hoog bandbreedte verbruik of het niet tijdig en zonder problemen overschakelen naar een ander access point van het Wi-Fi netwerk mochten niet aan de orde zijn. Onbezorgd mobiel werken binnen de locaties was het devies. En als het even kan met minder access points dan er voorheen waren ingezet.

Voor het WLAN gedeelte van het netwerk zijn de Smart Wi-Fi producten van Ruckus Wireless ingezet. In totaal gaat het om 267 Ruckus ZoneFlex R300 indoor Access Points. De ZoneFlex R300 is een dual-band 802.11ac access point die hoge doorvoersnelheden biedt tot wel 600Mbps aan 250 gelijktijdige gebruikers. Alle access points worden aangestuurd door een Ruckus ZoneDirector 1200 serie WLAN controller. De ZoneDirector is een intelligente controller die zorgt voor een naadloze roaming tussen de access points.

Er is gekozen om iedere locatie te voorzien van een eigen ZoneDirector 1200 serie WLAN controller. De voordelen hiervan zijn tweeledig: Fundis heeft tussen de locaties geen duur Wide Area Netwerk nodig en kan volstaan met relatief goedkope internetverbindingen met lagere beschikbaarheidsgaranties. Tevens blijft het draadloze netwerk ook bij kortstondige onderbrekingen van de externe verbinding operationeel. En dat het met minder access points kan bij Ruckus, is gebleken. Een eerste schatting was dat door middel van de technologieën in de apparatuur van Ruckus Wireless het totaal aantal access points verminderd kon worden met 25% van het oorspronkelijke aantal. De werkelijkheid toonde aan dat dit zelfs maar liefst 35% werd. Ofwel van 400+ naar 267 access points. Dit is mede dankzij de gepatenteerde BeamFlex antenne technologie die geïntegreerd is in de access points van Ruckus Wireless. Deze technologie verzacht automatisch de interferentie om consistente en betrouwbare prestaties te leveren.

De netwerken zijn op alle locaties opgebouwd uit twee SSID’s. In de zorg is het noodzakelijk dat er gescheiden netwerken zijn voor alle zorgapplicaties die draaien op het netwerk, elektronische cliëntdossiers en werkplekomgevingen voor alle medewerkers. Doordat er gewerkt wordt met vertrouwelijke gegevens is dit netwerk beveiligd en alleen zichtbaar voor de medewerkers. Het andere netwerk is opgezet voor alle bewoners en gasten van de zorglocaties. Dit is ook een beveiligd netwerk maar het wachtwoord is bekend voor alle bewoners. Hierbij moeten de bewoners eerst akkoord gaan met de algemene voorwaarden voordat zij online kunnen gaan.

Voor de onderliggende redundante infrastructuur is er gebruik gemaakt van de Brocade 7250 PoE switches. De Brocade 7250 switch is een Enterprise-Class stackable switch met een ruim PoE budget, waardoor de Ruckus Access Points allemaal via PoE gevoed kunnen worden. De poorten van de Brocade 7250 switches zijn door middel van software licenses te upgraden van 1 GbE naar 10 GbE. Tevens zijn upgrades mogelijk om OpenFlow ondersteuning te bieden bij volledige hybride poortmodus of om Software Defined Networking (SDN) toe te passen. Hierdoor is Fundis verzekerd van een maximaal future proof netwerk.

De uitvoering

 

De grootste uitdaging binnen het project was niet de technologie, maar was zonder twijfel de logistiek. Het succes van het project kan dan ook voor een groot deel worden toegeschreven aan de optimale samenwerking tussen de drie partijen.

In de periode van begin maart tot eind mei 2016 is op alle locaties een site survey, inclusief heatmap en spectrumanalyse uitgevoerd, is alle apparatuur geplaatst, is de fysieke bekabeling aangepast en hebben de partijen de configuratie van het netwerk afgestemd, opgeschoond en overgenomen van de huidige inrichting. Dit alles heeft plaatsgevonden met een minimale onderbreking van vaak slechts een uur per locatie, hetgeen in een kritische omgeving waarbij de zorg voor de cliënten onder andere afhankelijk is van de beschikbaarheid van de netwerkinfrastructuur een absolute vereiste is. Na de migratieperiode beschikte elke locatie over een nieuw fysiek en draadloos netwerk en nieuwe firewall oplossing. De korte migratieperiode is mede mogelijk dankzij het feit dat SouthernHill en Lemontree alle netwerkcomponenten voorgeconfigureerd hebben en tijdens de migratie slechts de apparatuur hoefden te plaatsen, te testen en de configuratie finetunen. “Ik heb nog nooit meegemaakt dat een dergelijk ambitieus project zo soepel kan lopen” aldus Edwin Reinhoudt.

De samenwerking tussen opdrachtgever Fundis en SouthernHill en Lemontree als opdrachtnemers kan dan ook niet anders dan uitzonderlijk genoemd worden. “De wijze van communicatie tussen alle partijen in dit project is bijzonder te noemen”, aldus Sjoerd Eckhardt van Lemontree. “Lemontree wist al dat het erg prettig samenwerken is met Fundis vanuit het project voor de migratie naar de cloud, waarin wij samenwerken met Edwin Reinhoudt en Mark van Rosmalen als projectleiders van Fundis. Maar dat drie partijen elkaar in zo’n uitdagend project weten te vinden met dezelfde wijze van communiceren, samenwerken en doelgerichtheid om te komen tot een optimale oplossing is bijzonder”.

Lemontree was sinds september 2015 bezig om samen met Fundis alle resterende diensten naar de cloud te brengen. Sinds eind mei 2016 werkt Fundis, met in totaal ruim 1.300 accounts, volledig in de cloud op basis van OneDesk Mobile en Microsoft Azure.

Ruckus Wireless behoord met zijn Smart Wi-Fi apparatuur tot de top 3 Wi-Fi leveranciers in de wereld en heeft al in vele diverse omgevingen aangetoond uitstekend te functioneren. Op basis van de eisen die Fundis aan het netwerk stelt, voorziet Ruckus Wireless het beste in de behoefte aan goede dekking, eenvoudig beheer en toekomstgericht werken.

Toekomst

 

De nieuwe netwerkinfrastructuur biedt vele mogelijkheden voor de toekomst. De basis is nu gelegd en de komende jaren kunnen er uitbreidingen worden gedaan binnen de zorg. Op één locatie wordt de domotica al over het netwerk uitgevoerd. De basis ligt er om dit ook te realiseren bij de overige locaties en de aankomende nieuwbouw.

Over Fundis

 

Als netwerkorganisatie speelt Fundis flexibel in op de steeds veranderende (zorg)vraag. Fundis werkt continu aan het uitbreiden, up-to-date houden dan wel het verbeteren van het zorg- en dienstenaanbod en de bedrijfsvoering. Dit doet Fundis niet alleen. Met bestaande bedrijven binnen de Fundis groep, door nieuwe bedrijven toe te voegen aan de groep of door intensief samen te werken met partners buiten de groep. Alles met het doel om hoogwaardige zorg en diensten te leveren voor gezondheid en welbevinden aan kwetsbare ouderen en chronisch zieken.

www.fundis.nl

Over SouthernHill

 

SouthernHill is een innovatieve dienstverlener met een vernieuwende aanpak. Wij maken communicatie mogelijk tussen organisaties, mensen, gebouwen en machines waardoor jij en je medewerker effectiever en met meer plezier kunnen werken en je bedrijfsdoelstellingen makkelijker kunnen worden behaald.

Om deze toepassingen te realiseren en als dienst aan te bieden, is kennis van technologie en communicatie in relatie tot je bedrijfsdoelstellingen een vereiste. Door onze brede kennis en ervaring zijn we in staat verbanden te leggen die andere aanbieders over het hoofd zien.

SouthernHill is Authorized Top Dog Partner van Ruckus Wireless. Dit houdt onder andere in dat SouthernHill alle specialistische kennis in huis heeft om de zakelijke Wi-Fi oplossingen van Ruckus Wireless binnen organisaties te implementeren. Voor klanten is de Top Dog-status dus vooral een extra garantie voor de kwaliteit en betrouwbaarheid van onze dienstverlening.

www.southernhill.nl

Over Lemontree, Masters in ICT 

 

Lemontree biedt duidelijke ICT-diensten met uitstekende ondersteuning. Lemontree kiest daarbij niet voor één technologie maar adviseert haar klanten over de oplossing die het beste bij hun behoefte en budget aansluit op basis van een klassieke Server+SAN oplossing, hyperconverged infrastructure (SimpliVity en Atlantis), Cloud of een mix van deze drie technologieën. Onze missie: Informatie- en communicatietechnologie toegankelijk, betrouwbaar en betaalbaar maken voor bedrijven en hun medewerkers met een geweldige gebruikerservaring en support.

www.lemontree.nl

Altrecht

Altrecht

Lemontree vernieuwt infrastructuur Altrecht

Omvangrijke hyperconverged SimpliVity omgeving

 

Altrecht heeft Lemontree eerder dit jaar opdracht gegeven om de datacenter infrastructuur van de zorgaanbieder te vernieuwen. In het aanbestedingsproces, waar de beste oplossing de hoogste score kreeg, is de keuze op Lemontree gevallen vanwege de business case die op basis van hyperconverged technologie aanzienlijk interessanter was dan andere alternatieven gebaseerd op cloud en/of traditionele IT-infrastructuur. Doel van de vernieuwing was om de bestaande datacenter infrastructuur te vervangen en tegelijk te verplaatsen naar een moderne professionele externe locatie. Daarnaast een zeer betrouwbare, betaalbare en eenvoudiger te beheren omgeving te realiseren voor de Citrix XenApp frontend en Applicatie Server backend. Bij Altrecht ontstaat daarmee de mogelijkheid de eigen ICT-afdeling meer te laten werken aan functionaliteit en services voor de medewerkers in de zorg in plaats van aan de “harde” techniek.

 

Voor het inrichten van de omgeving is gekozen voor 18 SimpliVity OmniStacks in combinatie met Lenovo servers. Bij de start de grootste Lenovo gebaseerde implementatie van SimpliVity in EMEA. Begin september van dit jaar is gestart met de implementatie en de omgeving zal medio november volledig operationeel zijn.

 

 

Download de factsheet: 

Altrecht SimpliVity

 

 

Over SimpliVity

SimpliVity maakt traditionele servers en opslag overbodig en maakt efficiëntie op het beheer van de IT-omgeving mogelijk, waardoor significante besparingen gerealiseerd kunnen worden op aanschaf en exploitatie. SimpliVity vereenvoudigt IT door alle benodigde server, netwerk- en storagefunctionaliteit te integreren in één device. Deze zogenoemde hyperconverged appliance maakt uitwijk en een betrouwbare back-up oplossing beschikbaar en betaalbaar voor ieder bedrijf. Door de integratie en data de-duplicatie wordt de totale prestatie van de omgeving aanzienlijk verbeterd en worden bestanden nooit dubbel opgeslagen.

 

Over Altrecht

Mensen met een ernstige en complexe psychiatrische ziekte kunnen bij Altrecht terecht voor specialistische behandeling. Jaarlijks behandelt Altrecht zo’n 25.000 mensen. Bij Altrecht, die onder meer vestigingen heeft in Utrecht, Nieuwegein, Zeist, Den Dolder en Woerden, werken ongeveer 2700 mensen.

 

Altrecht gaat uit van de eigen kracht van mensen. Met specialistische diagnostiek en behandeling helpt zij kinderen, jongeren, volwassenen en ouderen met een psychiatrische aandoening de regie over hun leven te behouden en hun rol in de samenleving weer op te pakken. De missie van Altrecht: ‘Samen werken aan ontwikkeling en herstel’. Daarbij kijkt de instelling vooral naar mogelijkheden in plaats van beperkingen.

 

Fundis – Netwerkinfrastructuur

Fundis – OneDesk Mobile

Lemontree, ICT dienstverlener gespecialiseerd in Cloud toepassingen, is een samenwerking aangegaan met netwerkorganisatie Fundis. Lemontree levert 11 ondernemingen die aangesloten zijn bij Fundis een toegankelijk werkplekconcept onder de naam OneDesk Mobile. Ruim 1300 medewerkers hebben nu altijd en overal de beschikking over voor hen relevante werkapplicaties.

In het OneDesk Mobile concept van Lemontree is Microsoft Office 365 geïntegreerd en eenvoudig toegankelijk gemaakt via een gebruikersvriendelijk dashboard. Voor het beschikbaar stellen van bedrijfsapplicaties wordt gebruik gemaakt van Microsoft Azure. Lemontree is voor de 11 Fundis ondernemingen verantwoordelijk voor het beheer van de Azure cloud backend omgeving. En draagt samen met partner Southernhill zorg voor de implementatie en het beheer van de lokale bekabelde en draadloze netwerkinfrastructuur.

“Niet alle 11 ondernemingen van Fundis hebben dezelfde ICT-structuur en inrichting, zegt Saskia Otten, manager backoffice bij Fundis Services. Omdat ICT voor Fundis missie-kritisch is, zochten we naar een concept met een zeer hoge betrouwbaarheid, focus op productiviteit van de medewerker en een eenvoudig te gebruiken werkplek. Het OneDesk Mobile concept van Lemontree biedt Fundis medewerkers een gebruikersvriendelijke werkplek die altijd en overal toegankelijk is vanaf meerdere devices”, aldus Otten. Voor elk van de 11 ondernemingen van Fundis is de online werkplek op maat gesneden. Dit betekent dat medewerkers alleen de applicaties zien die ze nodig hebben. Via een overzichtelijke tegelpagina kunnen medewerkers heel gemakkelijk de voor hen benodigde applicaties aanklikken en gebruiken.

Desgewenst kan vaste en mobiele telefonie aan de werkplek worden gekoppeld. Medewerkers kunnen via één telefoonnummer overal bereikbaar zijn en beschikken over alle telefoniefunctionaliteiten die men op kantoor gewend is. Het Lemontree concept biedt ook de mogelijkheid voor telefonie en conferencing via de PC of via andere devices.

Over Fundis

Als netwerkorganisatie speelt Fundis flexibel in op de steeds veranderende (zorg)vraag. Fundis werkt continu aan het uitbreiden, up-to-date houden dan wel het verbeteren van het zorg- en dienstenaanbod en de bedrijfsvoering. Dit doet Fundis niet alleen. Met bestaande bedrijven binnen de Fundis groep, door nieuwe bedrijven toe te voegen aan de groep of door intensief samen te werken met partners buiten de groep.  Van thuiszorg tot persoonlijke alarmering, van welzijn tot diëtetiek en van verpleeghuiszorg tot huishoudelijke hulp. Fundis ontwikkelt, faciliteert en realiseert vernieuwing van de zorg. Alles met het doel om hoogwaardige zorg en diensten te leveren voor gezondheid en welbevinden aan kwetsbare ouderen en chronisch zieken.

Over Lemontree

Lemontree biedt duidelijke ICT-diensten met snelle ondersteuning. Van een ICT-Masterplan tot dagelijkse hulp met complete dienstverlening. Onze klanten hebben behoefte aan kwalitatieve diensten die betaalbaar zijn. Samen met hen leggen wij, in een hechte relatie, de weg af naar een onbezorgde ICT-omgeving en een samenwerking op basis van persoonlijke en hartelijke communicatie, respect en vertrouwen. Het resultaat is rust in de organisatie en focus op de organisatiedoelstellingen.

 

van links naar rechts: Edwin Reinhoudt (Project Lead Decentralization Back Office bij Fundis), Saskia Otten (Manager Backoffice Fundis Services), Tony Johnson (CEO Lemontree), Ton van Dorp (manager Backoffice Welthuis)

van links naar rechts: Edwin Reinhoudt (Project Lead Decentralization Back Office bij Fundis), Saskia Otten (Manager Backoffice Fundis Services), Tony Johnson (CEO Lemontree), Ton van Dorp (manager Backoffice Welthuis)

Marlies Dekkers

Marlies Dekkers

De casus

In 2015 koos Marlies Dekkers voor het expertisecentrum van Lemontree. Hierdoor beschikt haar organisatie over de kennis en ervaring van de competentieteams van Lemontree. Zij bezitten niet alleen de specialistische kennis om problemen snel op te lossen maar ook over de hoognodige kennis van de IT-omgeving en de processen van Marlies Dekkers. Met het Expertisecentrum wordt ook de monitoring, beveiliging en automatisering van beheertaken binnen de organisatie ingevuld.

Over Marlies Dekkers

Marlies Dekkers is een beroemde Nederlandse modeontwerper. In de afgelopen 20 jaar heeft ze met haar lingerielijnen internationaal succes geboekt. Zowel in Nederland als in het buitenland worden haar designs als trendsettend, innovatief en baanbrekend beschouwd. Inmiddels telt de organisatie ruim 50 medewerkers, zijn er wereldwijd 500 verkooppunten en zes Marlies Dekkers stores.

De grondslag voor internationale succes van Marlies Dekker ligt in haar inspirerende designs en persoonlijke benadering. De ontwerpen zijn geïnspireerd op haar eigen visie op het leven. Het doel van Marlies Dekkers is om vrouwen meer zelfvertrouwen te geven.

IGO Post

IGO Post

IGO-POST

Na een intensieve periode van testen heeft IGO Post eind 2014 Lemontree de opdracht gegund het platform van IGO Post te vernieuwen op basis van SimpliVity Omnicubes. Begin 2015 zijn de laatste servers in productie genomen en was de migratie, die voor een groot deel is uitgevoerd door de IT-beheerders van IGO Post zelf, compleet. Lemontree verleent IGO Post op dit moment nog diensten op basis van het zogenoemde platformbeheer waarbij Lemontree monitort en ondersteund, en complexe, weinig voorkomende taken zoals het updaten en upgraden van de SimpliVity Omnicubes en VMware omgeving uitvoert.

Over IGO Post

IGO-POST is met bijna 70 jaar ervaring een internationale speler en Europees marktleider op het gebied van bedrukte relatiegeschenken en promotionele artikelen. De productleverancier heeft een assortiment van ruim 1.500 artikelen. IGO-POST, gevestigd in Helmond, heeft ruim 350 medewerkers in dienst en kantoren in 13 landen.

Relaties bouwen en versterken doet IGO-POST door te geloven in de ‘The experience of giving!’. De organisatie wil wereldwijd marktleider worden. Hierbij horen de kernwaarden ‘betrouwbaarheid, eerlijk, attent en ambitieus’.

Fivoor

Fivoor

De Casus

Als een van de eerste organisaties in Nederland koos Fivoor medio 2014 voor SimpliVity, na een uitgebreide vergelijking met klassieke én andere hyperconverged IT-infrastructuren. Belangrijk in die keuze was dat de eisen voor een zeer hoog beschikbare omgeving ingevuld konden worden tegen significant lagere aanschaf en beheerslasten. Na een aanvang begin augustus 2014 is de nieuwe omgeving op basis van SimpliVity Omnicubes voor de backend en Atlantis Ilio voor de VDI-omgeving begin december 2014 in productie genomen. Ruim op tijd voor het nieuwe jaar, ondanks een complexe migratie vanwege een carve-out vanuit een bestaande IT-omgeving waarin werd samengewerkt met een andere GGZ-instelling. Vanaf begin 2015 beheert Lemontree delen van de IT-infrastructuur van Fivoor op basis van het zogenoemde platformbeheer.

Over Fivoor

Fivoor richt zich op forensische psychiatrie. De organisatie behandelt mensen met een psychiatrische stoornis en die met justitie in aanraking zijn gekomen, of dreigen te komen. Het doel van de behandeling is het verkleinen van de kans dat een patiënt opnieuw een delict pleegt. Op deze manier probeert Fivoor bij te dragen aan een veiligere samenleving.

N-sea

N-sea

De casus

In 2014 heeft N-Sea aan Lemontree gevraagd een aanbieding op te stellen voor de realisatie van een nieuwe IT-infrastructuur en de ondersteuning van de eigen IT-afdeling bij het beheer.

Door het overnemen van delen van het IT-beheer door Lemontree kan de eigen ICT-afdeling van N-Sea zich meer richten op de regie en het beheer van applicaties en functionaliteiten. Na een initiële aanvang op basis van het ICT-Expertisecentrum heeft N-Sea medio 2015 ervoor gekozen op het beheer van de backend onder resultaatverantwoordelijkheid volledig onder te brengen bij Lemontree.

Over N-Sea

N-Sea is een offshore aannemer van geïntegreerde onderwaterdiensten. De dienstverlener levert subsea; van constructie tot ontmanteling en van inspecties tot onderhoudsmanagement. Binnen N-Sea Group werken ruim vaste 80 medewerkers aan (inter)nationale subsea projecten op het gebied van survey, inspectie, onderhoud en reparatie, constructie en engineering. N-Sea Group is gevestigd in Zierikzee.

Met meer dan 80 jaar ervaring heeft N-Sea Group de ambitie om te groeien tot marktleider binnen het vakgebied. Hierbij staat het klanten voorzien van subsea werken die veilig presteren op piek niveau centraal. De offshore aannemer draagt met gepaste trots bij aan een dynamische markt.

ThyssenKrupp Veerhaven

ThyssenKrupp Veerhaven

ThyssenKrupp Veerhaven breidt de huidige samenwerking met Lemontree verder uit door het uitbesteden van werkplekondersteuning en projectmanagement aan Lemontree. Hiermee kan ThyssenKrupp Veerhaven zich nog meer richten op haar core business en verzekert ThyssenKrupp Veerhaven zichzelf van werkplekondersteuning en projectmanagement van het hoogste niveau tegen concurrerende tarieven.

“De inzet van Lemontree medewerkers voor werkplekondersteuning is een logische vervolgstap voor ThyssenKrupp Veerhaven aangezien Lemontree als geen ander weet hoe de infrastructuur met alles wat er aan hangt in elkaar steekt waardoor er snel geschakeld kan worden met een minimale inwerkperiode. Tevens kan er door de flexibiliteit van Lemontree op wens vanuit ThyssenKrupp Veerhaven snel meer of minder capaciteit worden ingezet. Kortom een onderstreping van de al huidige uitstekende samenwerking tussen Lemontree en ThyssenKrupp Veerhaven.” Aldus Elbert Snoeij, ICT Manager ThyssenKrupp Veerhaven.

ThyssenKrupp Veerhaven, een onderdeel van ThyssenKrupp Steel, is één van de modernste en toonaangevende duwvaartrederijen – in de droge bulksector – op de Rijn en is sinds 1984 gevestigd te Brielle (ZH). Bij ThyssenKrupp Veerhaven zijn ca. 170 medewerkers werkzaam.

Voor ThyssenKrupp Veerhaven beheert Lemontree al meer dan 10 jaar de ICT infrastructuur. De recente uitbreiding op het bestaande contract is een vervolgstap op de succesvolle samenwerking van de afgelopen 5 jaar. Recentelijk is de infrastructuur nog door Lemontree  geüpgrade naar een Citrix Presentation 4.5 Server omgeving met een hoge beschikbaarheid van de systemen.

Emerge Wind Technologies

Emerge Wind Technologies

EWT heeft Lemontree de opdracht gegund voor de aanleg en implementatie van een centrale ICT omgeving met een zeer hoge mate van beschikbaarheid. Daarnaast is een 3-jarige beheerovereenkomst afgesloten voor IT en telecommunicatie.

“Door Lemontree in te zetten als onze IT dienstverlener, kunnen wij ons volledig richten op onze core-business. Wij beschouwen Lemontree als onze eigen IT-afdeling en zo gedragen zij zich ook: snel, flexibel, gemotiveerd en persoonlijk”, aldus Pieter Dingjan, ICT Manager EWT.

EWT is een wereldwijde speler in wind energie oplossingen met vestigingen in Nederland, China en de Verenigde Staten. EWT levert turn-key wind turbine parken en tevens individuele turbines en wind turbine componenten. De wind turbines van EWT zijn gebaseerd op de hoog geavanceerde direct drive (gearless) technologie. Deze technologie van EWT staat bij experts binnen de branche bekend om zijn superieure performance and betrouwbaarheid.

Met de nieuwe ICT omgeving worden de businessdoelen en -processen doeltreffend ondersteund om bestaande en nieuwe strategische plannen een draagvlak te geven. Bovendien biedt het EWT de mogelijkheid tot een betere productiviteit, integratie en samenwerking tussen bedrijfsonderdelen, en businesspartners. Door het toepassen van centralisatie, consolidatie en standaardisatie worden de service niveaus verhoogd tegen lagere operationele kosten. De nieuwe ICT omgeving is flexibel en schaalbaar om een verdere groei van de organisatie te faciliteren.

De opdracht is ingevuld met Lemontree diensten en oplossingen, waarbij gekozen is voor de implementatie van een High Availability oplossing op basis van Microsoft, VMware, Citrix, Cisco en SAN technologie:

Microsoft Windows Server 2003 R2 Enterprise – MPLS
Microsoft Exchange Server 2007 – Blackberry Enterprise Server 4.1
VMware ESX 3.5 High Availability cluster – HSDPA Mobility
Citrix Xen App Enterprise Edition 4.5 – DELL EqualLogic PS5000X
VoIP – Cisco Call manager – Symantec Backup Exec 12

De voornaamste voordelen voor EWT van de High Availability oplossing zijn de hoge mate van beschikbaarheid van de bedrijfskritische data en systemen, business continuity en disaster recovery mogelijkheden van de bedrijfskritische systemen.