Stichting Kessler

Stichting Kessler

Al meer dan honderd jaar is met veel liefde en compassie gewerkt bij de Kessler Stichting en hebben zich vele duizenden mensen gemeld voor hulp, opvang, begeleiding, zorg of advies. We vangen mensen op die opvang en/of zorg en begeleiding nodig hebben. We ondersteunen hen methodisch op de weg (terug) naar een zinvol bestaan en begeleiden ook in de thuissituatie. De Kessler Stichting is een innoverende organisatie, die cliënten hartelijk en onvoorwaardelijk accepteert en hen professionele ondersteuning biedt. De ervaring leert dat veel mensen in staat zijn om een deel van hun zelfstandigheid te herwinnen wanneer hierbij de juiste ondersteuning wordt geboden. Samen met de cliënt zoeken naar de meest geschikte oplossing voor zijn/haar situatie, is dan ook het uitgangspunt voor onze methodische begeleiding, competentiegericht begeleiden.

Kernwaarden
Menselijk, professioneel en integer zijn de drijvende krachten achter ons handelen. Deze drie kernwoorden vatten de volgende waarden samen: duidelijk, professioneel, creatief, behulpzaam, gastvrij, open, meelevend, toegewijd, samenwerkend en betrouwbaar. Ze vormen de ‘persoonlijkheid’ van de Kessler Stichting.

Lemontree is trots dat we onze OneDesk Mobile werkplek mogen leveren en de ICT-omgegving mogen beheren..

Ambaflex

Ambaflex

Ambaflex kiest managed hoog beschikbare infrastructuur bij Lemontree

 

Ambaflex, dé partner voor materiaaltransportsystemen op maat, heeft gekozen voor het leveren en beheren van een vernieuwde IT-infrastructuur door Lemontree. De bestaande omgeving is aan vervanging toe en loopt aan tegen de grenzen van haar kunnen. Daarnaast bestaat bij Ambaflex de wens om de werkplekken te ontsluiten op basis vanCitrix VDI voor medewerkers in de Verenigde Staten, China, Roemenië en Nederland.

De door Lemontree aangeboden oplossing biedt hoge beschikbaarheid en voldoende ruimte en schaalbaarheid om in de beoogde groei te kunnen voorzien en wordt op basis van een resultaatverplichting door Lemontree beheerd.

Hoge beschikbaarheid, beveiliging en ontsluiten van internationale werkplekken

Op basis van de wensen en eisen van Ambaflex en op basis van de nieuwste technologische mogelijkheden, wordt er een nieuwe IT-infrastructuur ontwikkeld en uitgerold. Deze omgeving zal bestaan uit een hoog beschikbaar twin datacenter op basis van vier HPE SimpliVity nodes met vier aparte VDI hosts. Daarnaast worden alle switches en firewalls vervangen om een veilige en betrouwbare werking van de nieuwe infrastructuur te realiseren. Hierdoor zal Ambaflex rond april 2018 beschikken over een omgeving die voldoende ruimte en schaalbaarheid biedt voor de behoeftes van de komende jaren, ingericht op hoge beschikbaarheid met automatische failover en een native back-up oplossing.

 

Ambaflex SpiralveyorOver Ambaflex

AmbaFlex is dé partner voor materiaaltransportsystemen op maat op basis van spiraaltransporteurs! De unieke SpiralVeyor® wordt in een groot aantal landen gebruikt en kent vele toepassingen voor verticaal transport, tijdelijke opslag en accumulatie van stukgoederen en verpakte producten.

AmbaFlex is een onafhankelijk mondiaal bedrijf dat het SpiralVeyor®-systeem in eigen beheer heeft ontwikkeld en ook de productie en het onderhoud voor zijn rekening neemt. Zo is de klant verzekerd van de meest rendabele oplossing die momenteel  beschikbaar is.

Inmiddels stellen gebruikers over de hele wereld het kwaliteitsniveau en de beproefde ervaring in hun vakgebied op prijs. Om deze voortrekkersrol te kunnen blijven vervullen, investereert Ambiflex voortdurend in productinnovatie en ontwikkeling van functionele oplossingen, in nauwe samenwerking met haar klanten.

Haagstate advocaten

Haagstate advocaten

Haagstate advocaten was op zoek naar een betrouwbare en kundige partij om IT te ondersteunen. Hiertoe heeft het kantoor gekozen voor Lemontree, die de IT-omgeving in beheer heeft genomen en ondersteunt. Allereerst heeft Lemontree het gebruik van SharePoint eenvoudiger gemaakt en hier functionaliteit aan toegevoegd, waardoor werken stukken veiliger en betrouwbaarder is geworden. Ook werd Proactief Desktop Management geïmplementeerd met onder andere third party patch management.

Over Haagstate advocaten

Haagstate Advocaten is een modern en zakelijk advocatenkantoor dat gespecialiseerd is in ondernemings- en arbeidsrecht. Het kantoor beschouwt zich als een professionele pro-actieve sparringpartner voor ondernemingen en ondernemers, waarbij inlevingsvermogen en praktische oplossingen voorop staan. Zij geloven in een open, directe wijze van communiceren.

De specialisten staan ondernemingen en ondernemers bij in hun dagelijkse bedrijfsvoering, zowel intern als extern. Ook op het gebied van joint ventures, fusies en splitsingen, overnames van bedrijven en herstructureringen hebben ze diepgaande expertise. Soms is het onoverkomelijk dat er conflicten ontstaan. De procesadvocaten van Haagstate adviseren bij juridische oplossingen voor ondernemingsrecht conflicten, zowel buiten rechte als door middel van een procedure bij de rechtbank of bij een arbitrage-instituut.

Right to Play

Right to Play

Lemontree ondersteunt Right To Play al weer sinds 2009 op het gebied van netwerkbeheer. Gezien de wederzijds zeer mooie samenwerking wordt deze samenwerking tot tenminste eind 2019 verlengd.

Marije Dippel, Directeur van Right To Play en Matthijs de Grood, Service Manager bij Lemontree ondertekenden afgelopen week het contract dat beide partijen tot en met 2019 aan elkaar verbindt.

Matthijs de Grood: “Nadat we in 2009 voor het eerst werden ingeschakeld voor hulp op het gebied van ICT Beheer is Lemontree zich steeds meer verbonden gaan voelen met Right To Play. Wij bewonderen het werk dat Right To Play verricht enorm. Deze verbondenheid heeft Lemontree geen moment doen twijfelen om een langdurige partnerovereenkomst aan te gaan met Right To Play.  Mensen zijn de motor van iedere organisatie. Lemontree helpt de mensen van Right To Play graag zodat deze motor goed blijft draaien.”

Lemontree zal dus ook de komende jaren Right To Play ondersteunen op het gebied van ICT. Marije Dippel is erg blij met deze toezegging van Lemontree: “Lemontree steunt ons eigenlijk natuurlijk al sinds 2009. Door het werk dat zij voor ons verrichten, kunnen wij ons met onze hoofddoelstelling bezighouden. Deze ondersteuning is enorm waardevol voor een organisatie zoals wij zijn.

Over Right To Play

 

Wij geloven dat sport en spel een krachtig middel is om de wereld te veranderen. Het brengt gemeenschappen samen en inspireert elk individu. Tijdens een potje voetbal leren kinderen meer over fairplay, terwijl een spel tikkertje hen iets bijbrengt over malaria. Spelen helpt bij het leren van belangrijke levenslessen en de ontwikkeling van vaardigheden zoals samenwerken, vertrouwen en leiderschap. Spelen biedt een ontsnapping aan de dagelijkse ontberingen van kinderen in getroffen gebieden. Spelen brengt vreugde en een lach. Op die manier kunnen kinderen weer kind zijn.

Right To Play en Lemontree (uit het jaarverslag van Right To Play)

De samenwerking tussen Right To Play en Lemontree loopt sinds 2009. ‘Een tevreden klant werd in 2009 directeur van Right To Play en bij zijn aanstelling heeft hij ons gevraagd Right To Play te ondersteunen. De IT was toen nog niet op orde, we hebben het geheel opgeschoond en sindsdien zorgen wij proactief voor de werking van de IT voorzieningen van Right To Play.’ Aldus Tony Johnson, CEO van Lemontree.

Lemontree zorgt ervoor dat organisaties hun doelstellingen kunnen realiseren door ICT te bieden die medewerkers echt helpt beter te werken. ‘Dit begint met een IT masterplan, waarin deze doelstellingen worden vertaald naar ICT die werkt. Om vervolgens de omgeving zo in te richten en te beheren dat organisaties kunnen vertrouwen op een altijd werkende, veilige en stimulerende werkomgeving.’

SAMENWERKEN MET RIGHT TO PLAY

De cultuur van Lemontree en Right To Play komt goed overeen. ‘Het is de filosofie van Lemontree om altijd eerst klanten te helpen en pas daarna bezig te zijn met het zakelijke aspect. Altijd vriendelijk, behulpzaam, positief en motiverend te werk gaan. De samenwerking met Right To Play is hier een afspiegeling van. In het leven draait het vaak om tijd en geld. Bij Right To Play zie je daarnaast ook een meerwaarde van je werk, dat we daaraan kunnen bijdragen past goed bij de manier van werken die wij nastreven bij Lemontree.’

VERANTWOORD ONDERNEMEN

Lemontree speelt een actieve rol op het gebied van verantwoord ondernemen. ‘Intern kijken we onder andere kritisch naar de belasting van het milieu in onze oplossingen. Bijvoorbeeld door te kijken naar energieverbruik en uitstoot. Daarnaast is ons wagenpark overwegend elektrisch en communicatie met onze klanten gaat volledig digitaal. Belangrijker nog is de betrokkenheid bij organisaties die zich actief bezighouden met maatschappelijk verantwoorde doelen, zoals Right To Play. Enerzijds door hen te steunen met middelen, anderzijds door het leveren van een speciaal voor goede doelen ontwikkelde werkplek, waarin naast ondersteuning van de activiteiten van het goede doel ook aanzienlijke kostenvoordelen worden geboden. Op deze wijze biedt Lemontree stichtingen met een ANBI- of SBBI status toegang tot een zeer betaalbare werkplekoplossing.’

MEERWAARDE

‘Ik merk dat de samenwerking leeft onder onze medewerkers. Onze engineers zijn per definitie heel betrokken bij onze opdrachtgevers. Wat wij daarin belangrijk vinden is de intrinsieke motivatie om het goede te doen voor onze opdrachtgevers. Een organisatie als Right To Play brengt door haar ambities een extra emotionele dimensie met zich mee, daarom zijn onze medewerkers extra blij als zij Right To Play hulp kunnen bieden. Je kan geen prijs zetten op de eigenwaarde en de trots van je medewerkers. Wij faciliteren Right To Play en hebben zo een klein beetje het gevoel bij te dragen aan de toekomst van kinderen wereldwijd. Het feit dat we al jaren met veel plezier samenwerken is een hoogtepunt waar we bijzonder blij van worden. In de toekomst hopen we dat de samenwerking zich verder ontwikkelt. Door nieuwe partners en leveranciers bij Right To Play te betrekken hopen wij in de toekomst nog meer impact te hebben als organisatie en bij te dragen aan de ontwikkeling van de kinderen in de programma’s van Right To Play.’

WNK Personeelsdiensten

WNK Personeelsdiensten

WNK Personeelsdiensten: tevreden business, IT en eindgebruikers

 

Na een Europese aanbesteding heeft WNK personeelsdiensten gekozen voor Lemontree voor het inrichten, leveren en beheren van een IaaS platform, intern netwerk, security en WiFi.

 

WNK personeelsdiensten had een enigszins verouderde omgeving die werd beheerd door één persoon en ondersteund door een helpdeskmedewerker. “Toen ik de verantwoordelijkheid voor IT in mijn portefeuille kreeg, viel mij op dat we wel erg afhankelijk waren van onze systeembeheerder, die ongelooflijk hard werkte om de verouderde IT-omgeving in de lucht te houden. Ook de helpdeskmedewerker werkte zich een slag in de rondte om bereikbaar te zijn en de beheertaken te ondersteunen. Om risico’s te beperken was het belangrijk de omgeving te vernieuwen en minder afhankelijk te zijn van deze twee personen” zegt Ivo Tromp, manager Finance en control. Door het uitstellen van de investeringen in ICT was het belangrijk geworden zo snel mogelijk een betrouwbare en veilige omgeving in te richten, welke ook klaar is voor de consolidatie van het applicatielandschap van WNK personeelsdiensten. “We willen de huidige 4 bedrijfsapplicaties terugbrengen naar één centrale bedrijfsapplicatie. Nu draaien er nog een aantal virtuele servers om de bestaande applicaties te hosten. Deze zullen binnenkort worden uitgefaseerd als we naar de nieuwe online applicatie gaan.” Vertelt Ryon Hink, systeembeheerder bij het bedrijf in Alkmaar.

 

WNK Personeelsdiensten  heeft voor Lemontree gekozen na een gewogen puntensysteem, waarin kwaliteit, match in cultuur cq. persoonlijke omgang en prijs werden beoordeeld. WNK personeeldiensten gaat een contract aan om voor in ieder geval de komende drie jaar haar Citrix XenApp, backend omgeving en bedrijfsapplicaties op een Infrastructure as a Service omgeving te laten draaien. De omgeving is inmiddels succesvol door Lemontree gemigreerd, geconfigureerd, opgeleverd en in beheer genomen. Daarnaast heeft Lemontree zorg gedragen voor een goed presterend en veilig intern netwerk, welke ook draadloos beschikbaar is voor medewerkers.

 

 

De omgeving is op 26 juni, een week voor de dealline, officieel en naar volle tevredenheid van WNK personeelsdiensten opgeleverd. Ryon vertelt: “We hadden een testteam van 20 personen, die de nieuwe omgeving uitvoerig hebben getest. Zij waren gewend te werken met Windows server 2008 R2 en office 2010. In de nieuwe omgeving kregen ze Exchange 2016 en Office 2016 op het scherm. Na wat performance issues in de dataverbinding, die snel door Lemontree werden opgelost, wilde de testgroep niet meer terug naar de oorspronkelijke omgeving. Lemontree heeft alles gedaan om alles goed en op tijd in de lucht te krijgen en dat is, ondanks enkele hobbeltjes met de dataverbinding, op tijd gelukt”. WNK personeelsdiensten zal zelf nog eerstelijns support en enkele standaard beheeractiviteiten verrichten.

 

In overleg met Lemontree en na een uitgevoerde securitycheck zijn ook belangrijke beveiligingsmaatregelen genomen in het netwerk en op de werkplek. Zo is onder andere het wachtwoordbeleid van de eindgebruikers veranderd, waardoor informatie beter beveiligd is op de werkplekken.

 

“We hadden een omgeving die door Ryon goed en met veel energie was opgezet en werd beheerd en door de helpdeskmedewerker werd ondersteund. Gebruikers waren tevreden en we hebben gelukkig geen hinder ondervonden van uitval of grote problemen. Nu is ICT beter geborgd, lopen we veel minder risico op uitval en is ICT niet meer persoonsgebonden. Deze continuïteit geeft me veel rust. Na een voor ons spannend aanbestedingstraject, zijn business, IT en de gebruikers tevreden.”

 

 

Over WNK personeelsdiensten

WNK Personeelsdiensten is een re-integratie- en SW-bedrijf dat er op gericht is zoveel mogelijk mensen (weer) naar de arbeidsmarkt te brengen. De bedrijfsvoering van WNK staat in het teken van het opdrachtnemerschap naar gemeenten en samenwerkende sociale diensten. Op de private markt levert en begeleidt WNK werknemers aan (partner)ondernemingen die werkzaam zijn in o.a. groenvoorziening, schoonmaak, catering, post, sorteer- en distributiesector, re-tail, glastuinbouw, zorginstellingen en de maakindustrie. Ook voor werkgevers die kansen willen bieden aan werknemers vanuit de doelgroep van de participatiewet is WNK Personeelsdiensten de juiste gesprekspartner

WNK Personeelsdiensten biedt hierbij de diensten ; Detacheren – Personeelsbemiddeling – Team detachering – Beschut Werken – Ontwikkeling & Training aan.

WNK Personeelsdiensten heeft alles in huis voor het maken van dé juiste match.

 

thyssenkrupp Veerhaven

thyssenkrupp Veerhaven

thyssenkrupp Veerhaven uit Brielle heeft gekozen voor de hyperconverged oplossing van HPE SimpliVity. Deze nieuwe generatie IT-oplossing zorgt voor een verlaging van de exploitatiekosten van ICT en tegelijkertijd voor een vereenvoudiging van het beheer op de omgeving. thyssenkrupp Veerhaven wil met HPE SimpliVity de kosten van (het beheer op) ICT verlagen zonder concessies te doen aan de kwaliteit van ICT-dienstverlening. Daarom heeft thyssenkrupp Veerhaven de opdracht gegund aan Lemontree uit Alphen aan den Rijn, die al 15 jaar naar tevredenheid het beheer doet op haar ICT omgeving. “Door inzet van HPE SimpliVity kunnen we de omgeving kwalitatief goed beheren tegen een lagere prijs dan voorheen. Naast de levering en implementatie van HPE SimpliVity hebben we groen licht gekregen om deze omgeving de komende vijf jaar te beheren” vertelt Tony Johnson van Lemontree. De komende tijd zal de traditionele server/storage omgeving worden gemigreerd en opgeleverd vanuit een datacenter, waar twee HPE SimpliVity systemen zullen worden geplaatst. Daarna zal deze omgeving in beheer worden genomen, naast de overige beheer- en supportdiensten die Lemontree levert bij thyssenkrupp Veerhaven.

 

Over thyssenkrupp Veerhaven

thyssenkrupp Veerhaven is in Europa één van de modernste en meest toonaangevende duwvaartrederijen in de droge bulksector. Het bedrijf uit Brielle vervoert dagelijks voor thyssenkrupp Steel Europe vanuit Rotterdam, Amsterdam en Antwerpen zo’n 60.000 tot 80.000 ton ertsen en kolen naar Duisburg: 24 uur per dag, 365 dagen per jaar. De vloot bestaat uit 7 duwboten, 1 havenduwboot, circa 100 duwlichters en 2 inspectieboten. Op kantoor en op de boten werken zo’n 185 mensen.

 

Over HPE SimpliVity

HPE SimpliVity, winnaar van ‘best converged infrastructure’ en 5-star rating CRN, maakt traditionele servers en opslag overbodig en maakt het beheer van de IT-omgeving efficiënter, waardoor significante besparingen gerealiseerd kunnen worden op aanschaf en exploitatie. HPE SimpliVity vereenvoudigt IT door alle benodigde server, netwerk- en storagefunctionaliteit te integreren in één device. Deze zogenoemde hyperconverged appliance maakt uitwijk en een betrouwbare back-up oplossing beschikbaar en betaalbaar voor ieder bedrijf. Door de integratie en data de-duplicatie wordt de totale prestatie van de omgeving aanzienlijk verbeterd en worden bestanden nooit dubbel opgeslagen. Beheren van de gehele omgeving kan gedaan worden vanaf één eenvoudig scherm.

 

Over Lemontree

Lemontree’s missie is “bedrijfskansen creëren door geweldig ICT” voor onze opdrachtgevers. Dit doen wij door informatie- en communicatietechnologie toegankelijk, betrouwbaar en betaalbaar te maken met een geweldige gebruikerservaring en “first class” support. Samen leggen wij, als echte partners, de weg af naar een zorgeloze, transparante ICT-omgeving en een samenwerking op basis van persoonlijke en hartelijke communicatie, respect en vertrouwen. Het resultaat van onze dienstverlening is rust in de organisatie en focus op de core business. Onze opdrachtgevers waarderen onze manier van werken met een 8,5 en omschrijven Lemontree op basis van 3 essentiële kernwaarden: competent, authentiek en transparant.

Leidse Onderwijs Instelling

Leidse Onderwijs Instelling

LOI

Lemontree biedt de LOI ondersteuning op het gebied van de infrastructuur. Hiervoor heeft de LOI Lemontree de opdracht gegeven voor het uitvoeren van ondersteunings- en beheertaken op basis van het Expertisecentrum. De LOI krijgt daarmee voor complexe taken de beschikking over de specialisten van Lemontree. Naast het expertisecentrum werken de LOI en Lemontree samen op projectbasis: In oktober 2016 is de door Lemontree nieuw opgebouwde Citrix omgeving in gebruik genomen door de LOI.

Over LOI

De LOI biedt erkende mbo- en hbo-opleidingen aan. De opleider onderscheidt zich door kwalitatief hoogwaardig onderwijs toegankelijk te maken voor iedereen. Dit doet de organisatie door ieders persoonlijke situatie en behoeften centraal te stellen. Daarnaast blijft de LOI doorgaan met ontwikkelen en innoveren (vernieuwen). Dit stelt ze in staat om de kwaliteit van de opleidingen te garanderen en voorop te lopen op het gebied van effectieve, nieuwe studiemethodes en leermiddelen. Jaarlijks volgen bijna 100.000 studenten een opleiding aan de onderwijsinstelling. Het hoofdkantoor van de LOI is gevestigd in Leiderdorp.

Stichting ALS

Stichting ALS

Stichting ALS heeft voor OneDesk Mobile Charity van Lemontree gekozen. Met OneDesk Mobile Charity hebben de medewerkers van Stichting ALS de beschikking over een volledig ingerichte cloud werkplek tegen een zeer aantrekkelijke prijs per maand. Deze werkplek is eenvoudig te gebruiken en omvat de IT-werkplek alsmede vaste en mobiele telefonie. Op de werkplek kunnen de medewerkers via een gebruikersvriendelijk dashboard bij alle applicaties en bestanden van Stichting ALS. Deze werkplek is gebaseerd op Microsoft Office 365. Tevens is vaste en mobiele telefonie gekoppeld aan de werkplekken waardoor de medewerkers, ongeacht locatie, goed bereikbaar zijn en slim gebruik kunnen maken van telefonie vanaf de werkplek. Ook antivirus, monitoring van de werkplek en updates van besturingssysteem en applicaties is in de werkplek opgenomen.

Medewerkers van Stichting ALS kunnen overal veilig en betrouwbaar werken en zijn niet meer gebonden aan kantoor of aan lastige oplossingen met VPN en RDP. Ook ondersteunt Lemontree Stichting ALS bij het beheer van infrastructurele zaken als switches en firewalls.

 

Over Stichting ALS

Stichting ALS is opgericht speciaal om mensen met de ziekte Amyotrofische Laterale Sclerose te helpen. Deze ziekte is een van de meest ernstige en invaliderende aandoeningen van het zenuwstelstel. Hoewel er wereldwijd onderzoek wordt gedaan naar de ziekte, is de oorzaak tot op heden onbekend. De stichting is ervan overtuigd dat met focus en samenwerking er betere oplossingen kunnen komen voor patiënten nu en in de toekomst. Speerpunten hierbij zijn om het lijden door de ziekte te stoppen, meer bekendheid te creëren voor de ziekte en een oplossing te vinden voor de ziekte. Stichting ALS is gevestigd in Den Haag.

 

Over ALS

ALS is een dodelijke zenuwspierziekte, waarvan de oorzaak onbekend is. Ook is er nog geen medicijn of aanpak om deze ziekte te vertragen of te verhelpen. In Nederland leiden ongeveer 1500 mensen aan deze ziekte. Hier komen jaarlijks ongeveer 500 nieuwe gevallen bij en sterven ongeveer 500 patiënten. Na de eerste symptomen is de levensverwachting ongeveer drie tot vijf jaar.

Stichting ALS Nederland bekostigt wetenschappelijk onderzoek, welke gedaan wordt bij het AMC en UMC. Samen vormen zij het ALS centrum, een belangrijke speler voor Stichting ALS Nederland. Uniek is ProjectMine, waarin DNA van ALS patiënten wordt vergeleken met niet ALS-ers. Men hoopt op deze manier verschillen te vinden in het DNA, waarmee een mogelijke behandeling of medicijn mogelijk wordt gemaakt.

 

Het doel van de stichting: het vinden van de oorzaak en daardoor ook mogelijke toekomstige behandeling van ALS en het stimuleren van verbeteringen in zorg en kwaliteit van leven voor de huidige ALS patienten.

 

Naast wetenschappelijk onderzoek wil Stichting ALS Nederland patiënten en hun direct liefhebbenden steunen in de tijd die zij nog hebben. Zo is er bijvoorbeeld ‘Stichting ALS op de weg’, welke helpt bij voorzieningen voor patienten om te voorkomen dat mensen hun bed, fiets of rolstoel krijgen op de begrafenis. Vaak worden deze voorzieningen via officiële instanties zo vertraagd geregeld dat het niet eens meer nodig is. ‘Stichting ALS op de weg’ zorgt dan ook adequaat voor voorzieningen, waardoor de patiënten snel en gericht worden geholpen.

 

Internationaal sterk tegen Amyotrofische Laterale Sclerose

Naast het nationale werk, werkt Stichting ALS Nederland internationaal nauw samen met de stichtingen in alle landen om onderzoeksresultaten en kennis uit te wisselen. Stichting ALS Nederland zit in het bestuur van deze internationale samenwerking en heeft hier een prominente rol. Eén keer per jaar wordt een groot congres georganiseerd waarin de landen hun voortgang en ideeën presenteren. Alles met één doel: een oplossing vinden voor deze dodelijke spierziekte.

 

ALS campagnes

Om al dit onderzoek en internationale samenwerkingen te bekostigen is natuurlijk veel geld nodig. Om die reden worden er veel activiteiten, campagnes en bijzondere evenementen georganiseerd. Enkele die je ongetwijfeld kent zijn:

  • Amsterdam City swim
  • Tour du ALS
  • Ice Bucket challenge
  • Swim for Tim
  • Crawford beachvolleybal toernooi
  • Rainbowrun
  • Glazenhuis Gramsbergen
  • ALS lenteloop
  • Holland4ALS
Fundis – OneDesk Mobile

Fundis – OneDesk Mobile

Lemontree, ICT dienstverlener gespecialiseerd in Cloud toepassingen, is een samenwerking aangegaan met netwerkorganisatie Fundis. Lemontree levert 11 ondernemingen die aangesloten zijn bij Fundis een toegankelijk werkplekconcept onder de naam OneDesk Mobile. Ruim 1300 medewerkers hebben nu altijd en overal de beschikking over voor hen relevante werkapplicaties.

In het OneDesk Mobile concept van Lemontree is Microsoft Office 365 geïntegreerd en eenvoudig toegankelijk gemaakt via een gebruikersvriendelijk dashboard. Voor het beschikbaar stellen van bedrijfsapplicaties wordt gebruik gemaakt van Microsoft Azure. Lemontree is voor de 11 Fundis ondernemingen verantwoordelijk voor het beheer van de Azure cloud backend omgeving. En draagt samen met partner Southernhill zorg voor de implementatie en het beheer van de lokale bekabelde en draadloze netwerkinfrastructuur.

“Niet alle 11 ondernemingen van Fundis hebben dezelfde ICT-structuur en inrichting, zegt Saskia Otten, manager backoffice bij Fundis Services. Omdat ICT voor Fundis missie-kritisch is, zochten we naar een concept met een zeer hoge betrouwbaarheid, focus op productiviteit van de medewerker en een eenvoudig te gebruiken werkplek. Het OneDesk Mobile concept van Lemontree biedt Fundis medewerkers een gebruikersvriendelijke werkplek die altijd en overal toegankelijk is vanaf meerdere devices”, aldus Otten. Voor elk van de 11 ondernemingen van Fundis is de online werkplek op maat gesneden. Dit betekent dat medewerkers alleen de applicaties zien die ze nodig hebben. Via een overzichtelijke tegelpagina kunnen medewerkers heel gemakkelijk de voor hen benodigde applicaties aanklikken en gebruiken.

Desgewenst kan vaste en mobiele telefonie aan de werkplek worden gekoppeld. Medewerkers kunnen via één telefoonnummer overal bereikbaar zijn en beschikken over alle telefoniefunctionaliteiten die men op kantoor gewend is. Het Lemontree concept biedt ook de mogelijkheid voor telefonie en conferencing via de PC of via andere devices.

Over Fundis

Als netwerkorganisatie speelt Fundis flexibel in op de steeds veranderende (zorg)vraag. Fundis werkt continu aan het uitbreiden, up-to-date houden dan wel het verbeteren van het zorg- en dienstenaanbod en de bedrijfsvoering. Dit doet Fundis niet alleen. Met bestaande bedrijven binnen de Fundis groep, door nieuwe bedrijven toe te voegen aan de groep of door intensief samen te werken met partners buiten de groep.  Van thuiszorg tot persoonlijke alarmering, van welzijn tot diëtetiek en van verpleeghuiszorg tot huishoudelijke hulp. Fundis ontwikkelt, faciliteert en realiseert vernieuwing van de zorg. Alles met het doel om hoogwaardige zorg en diensten te leveren voor gezondheid en welbevinden aan kwetsbare ouderen en chronisch zieken.

Over Lemontree

Lemontree biedt duidelijke ICT-diensten met snelle ondersteuning. Van een ICT-Masterplan tot dagelijkse hulp met complete dienstverlening. Onze klanten hebben behoefte aan kwalitatieve diensten die betaalbaar zijn. Samen met hen leggen wij, in een hechte relatie, de weg af naar een onbezorgde ICT-omgeving en een samenwerking op basis van persoonlijke en hartelijke communicatie, respect en vertrouwen. Het resultaat is rust in de organisatie en focus op de organisatiedoelstellingen.

 

van links naar rechts: Edwin Reinhoudt (Project Lead Decentralization Back Office bij Fundis), Saskia Otten (Manager Backoffice Fundis Services), Tony Johnson (CEO Lemontree), Ton van Dorp (manager Backoffice Welthuis)

van links naar rechts: Edwin Reinhoudt (Project Lead Decentralization Back Office bij Fundis), Saskia Otten (Manager Backoffice Fundis Services), Tony Johnson (CEO Lemontree), Ton van Dorp (manager Backoffice Welthuis)

De Wever

De Wever

Medio 2015 heeft De Wever gekozen voor een stretched cluster oplossing op basis van Simplivity Omnicubes. Eenvoud in beheer, hoge beschikbaarheid en de uitgebreide mogelijkheden waren doorslaggevend in de keuze. Lemontree ondersteunt De Wever sinds implementatie op basis van platformbeheer voor het SimpliVity platform.

 

Over de Wever

De Wever is dé organisatie op het gebied van ouderenzorg in Tilburg. De organisatie is voor (oudere) cliënten een vriendelijke en betrouwbare organisatie die op het gebied van zorg, behandeling en diensten een passend antwoord biedt op vragen en behoeften. Binnen De Wever wordt gewerkt met een team van deskundigen en toegewijde medewerkers en vrijwilligers. Zij zorgen er ook voor dat de kwaliteit en continuïteit, vriendelijkheid en warmte in de relatie met de cliënt gewaarborgd blijft. Binnen de organisatie werken ruim 3000 medewerkers en bijna 1100 vrijwilligers.