Microsoft heeft onlangs aangekondigd dat de verbindingen van Office 2013-clients met commerciële Office 365-services niet meer ondersteund worden na 13 oktober 2020. Na deze datum zullen investeringen in de Office 365-cloudservices – inclusief Exchange Online, SharePoint Online en OneDrive voor bedrijven – doorgaan op basis van de vereisten van post-Office 2013. We raden organisaties met Office 2013-clients aan te overwegen te migreren naar Office 365 ProPlus.

Ondersteuning voor Office 2016- en Office 2019-verbindingen met Office 365-cloudservices zal doorgaan tot oktober 2023. Actuele informatie over de huidige systeemvereisten is te vinden op de pagina Office-systeemvereisten, met gerelateerde tijdlijnen beschikbaar in de Office-systeemvereistenmatrix.

 

Wat is de invloed heeft dit op mijn organisatie?

Microsoft neemt geen actieve maatregelen om te voorkomen dat oudere Office-clients, zoals Office 2013 en Office 2010, verbinding maken met Office 365-services. Oudere clients die proberen verbinding te maken met een actuele en moderne cloudservice, kunnen echter problemen ondervinden met de prestaties en betrouwbaarheid. Klanten worden geconfronteerd met een verhoogd beveiligingsrisico en kunnen afhankelijk van specifieke regionale of branchevereisten mogelijk niet meer voldoen aan de gestelde regels. Microsoft Help kan mogelijk geen problemen oplossen die optreden als gevolg van niet-ondersteunde serviceverbindingen.

Wat moet ik doen om me op deze verandering voor te bereiden?

Om beter te begrijpen of en hoe uw organisatie wordt beïnvloed door deze wijziging, en waar u gebruikers moet migreren, zijn er twee System Center Configuration Manager-dashboards (bijgewerkt als onderdeel van versie 1902) die kunnen helpen:

  • via het SCCM Product Lifecycle-dashboard kunt u zien welke versies van Office op uw desktops draaien, om te bepalen welke bijgewerkte Office-apps nodig hebben om te zorgen voor een naadloze verbinding met Office 365-services
  • het Office 365 ProPlus Upgrade Readiness-rapport op het Office 365-clientbeheerdashboard helpt bij het identificeren van desktops in uw organisatie die klaar zijn om te upgraden naar Office 365 ProPlus met groot vertrouwen.

 

Gebruik deze dashboards om gebruikers op Office 2010- en Office 2013-clients te identificeren, Office365 ProPlus of een ondersteunde versie op die desktops te implementeren en ervoor te zorgen dat ze na 13 oktober 2020 ondersteunde toegang tot Office 365-services hebben.

Uiteraard staat Lemontree u graag bij als u vragen heeft.

Deel dit artikel met anderen