Bij onze opdrachtgever, een gemeente in de buurt van Alphen aan den Rijn kennen ze geen afdelingen meer, geen leidinggevenden en geen functies. Ze werken vanuit wisselende rollen zelforganiserend samen aan de opgaven zoals die vanuit de samenleving naar hen toe komen. Hierdoor kunnen ze hun organisatie en werkwijze beter afstemmen op wat de samenleving van hen vraagt en op hoe deze vragen te veranderen. Hun toegevoegde waarde is: werken mét de inwoners in plaats van vóór de inwoners. Zij merken dat we door deze manier van werken en organiseren meer gebruik kunnen maken van alle kwaliteiten van hun medewerkers.

Voor het team ICT zijn ze op zoek naar een applicatiebeheerder. Dit team is verantwoordelijk voor de implementatie, het onderhoud en beheer van de IT-middelen:  zowel de infrastructuur als de werkplek. Binnen het team werk je nauw samen met de functioneel beheerders en leveranciers van systemen en met de medewerkers van de gemeente om knelpunten op te lossen. De services zoals het opbouwen van de fysieke werkplek en het afhandelen van eerstelijnsvragen worden door facilitair medewerkers uitgevoerd. Op dit moment zijn ze in een pilot de mogelijkheden aan het verkennen om eerstelijnsvragen te laten afhandelen door een derde partij.

Voor het doen en afhandelen van meldingen door inwoners en bedrijven wordt binnenkort het programma Beheervisie uitgerold. De website van de gemeente is gebouwd in Drupall. Door de verdere ontwikkeling vanhundigitale dienstverlening hebben zij dringend versterking nodig voor het technisch beheer van de website en het meldingensysteem. Deze applicaties worden steeds prominenter in het totale beheer en onderhoud, inclusief de benodigde security.

Om deze ontwikkelingen verder vorm en invulling te geven (met als doel een kwalitatief goede digitale dienstverlening), zijn ze op zoek naar een

 

Applicatiebeheerder (36 uur)

Zij vinden het belangrijk dat je de weg kunt vinden in de systemen maar ook bij de leveranciers om zo snel tot resultaat te komen. Je hebt bij voorkeur ervaring met de genoemde systemen of je maakt je dit snel eigen. Je werkt intensief samen met de webcontentmanager, de functioneel applicatiebeheerder Beheervisie en het team ICT. Daarnaast kun je ook gevraagd worden om hand- en spandiensten te verlenen bij systeembeheer en de servicedesk.

Zij zijn op zoek naar een collega die past binnen hun team en die hart heeft voor ‘zijn of haar’ applicaties. Een spin in het web, in samenwerking met het team ICT, de softwareleverancier en de gebruikers van de software. Je hebt een goed analytisch vermogen, je bent nieuwsgierig en klantgericht, wil graag zaken uitzoeken en kunt goed plannen en organiseren. Je werkt zelfstandig en resultaatgericht . Daarnaast ben je een goede gesprekspartner voor eindgebruikers en andere collega’s. Je voelt je eigenaar van je applicaties en data en bent trots op je goede gegevens en goede applicaties. Je kunt van data informatie maken. Deze informatie is de basis voor het beleid van onze collega’s. Je bent altijd op zoek naar de brug tussen de vraag in de organisatie en de techniek of data.

 

Taken

  • Je zorgt voor het technisch beheer van de website (inclusief de gekoppelde functionaliteiten zoals de betaalfunctie, DigiD etc.
  •  Je bent  verantwoordelijk voor de (begeleiding) van technische audits op de website / DigiD omgevingen.
  • Je bent verantwoordelijk voor het functionele beheer van de afsprakenmodule van de website.
  • Je zorgt voor controles om de datakwaliteit te bewaken, updates en dat koppelingen met andere applicaties en datadistributiesystemen goed blijven functioneren. • Je hebt veel contact met de softwareleverancier en stuurt deze aan voor onder andere het oplossen van problemen.
  • Je houdt ontwikkelingen bij en beoordeelt deze op het nut voor de organisatie.
  •  Je zorgt voor informatiemanagement en gegevensanalyse.
  • Je zorgt voor de gebruikersondersteuning.
  • Je zorgt samen met het team ICT en de softwareleverancier voor het borgen van de kwaliteit van de applicatie.
  • Je brengt gebruikerswensen in kaart en zorgt voor (een voorstel tot) implementatie daarvan.
  • Je bent verantwoordelijk voor het testen van de applicaties en nieuwe functionaliteiten.
  • Je levert een bijdrage aan het optimaliseren van de processen binnen de functioneelbeheerorganisatie.

 

Eisen

  • Minimaal een afgeronde MBO-opleiding in een relevante richting.
  • Minimaal 3 jaar ervaring in een vergelijkbare rol, bij voorkeur in een gemeente of een vergelijkbare organisatie: je hebt ervaring met technisch beheer van applicaties, het geven van gebruikersondersteuning, incidentafhandeling, testwerkzaamheden en autorisatiebeheer.
  • Kennis van Drupall of een ander CMS is wenselijk • Ervaring in het maken van een testplan, het maken van testgevallen, het uitvoeren van de functionele acceptatietest en het begeleiden van
    gebruikersacceptatietesten.

 

Aanstelling is eerst op detacheringsbasis. Bij goed functioneren kan deze omgezet worden naar een vaste aanstelling.

 

Direct solliciteren

De heerMevrouw

Upload je Curriculum Vitae:

Ik ga akkoord met het Privacy Statement van Lemontree